Deel dit artikel
-

Yahoo wordt geldmachine voor Netlog Duitsland

De pan-Europese profielensite Netlog huurt Yahoo in om de komende jaren beeldreclame op zijn site uit te serveren.

Dat maakten beide partijen vanochtend bekend. De samenwerking is per direct van kracht. In Nederland werkt Netlog met WebAds samen.

Netlog claimt dat het 35 miljoen geregistreerde gebruikers heeft. Rond het midddaguur waren er 315.800 daarvan online. In Nederland zou het bedrijf meer dan een miljoen geregistreerde gebruikers hebben, volgens eigen opgave.

Yahoo gaat vanuit zijn eigen advertentiesysteem passende beeldreclame vertonen op het van oorsprong Belgische smoelenboek. Niet tekstadvertenties maar banners en rectangles is waar Yahoo zich op commercieel vlak verder in wil specialiseren. Dat werd zonneklaar toen Microsofts overnamepoging vorige maand definitief strandde. Roy Bostock, president-commisaris bij Yahoo, zei: "We gaan investeren in de revolutie van display advertising en in het creëren van meer volume en rendement."

Onlangs sloot Yahoo al een reclameovereenkomst met Walmart.com, de site van Amerika’s grootste warenhuis Walmart. Daar komen nu de 676 miljoen maandelijkse pageviews van Netlog bij. Die worden gegenereerd door 1,3 miljoen unieke bezoekers aan de.netlog.com.

Netlog is mede gefinancierd door Index Ventures en Atomico. Laatstgenoemde is het investeringsfonds van de oprichters Kazaa, Skype en Joost.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond