Deel dit artikel
-

Yankee Group: populariteit banner neemt hard af

Zijn de dagen van de banner-advertenties dan nu echt voorbij? De populariteit is in ieder geval tanende, zeggen de marktonderzoekers van Yankee Group. Dit jaar verzorgen de banners nog 53 procent van de West-Europese online advertising omzet , over vijf jaar is dat nog maar veertig procent. De Yankee Group adviseert partijen andere advertentievormen, zoals bijvoorbeeld e-mailmarketing, te omarmen.

Maar is e-mailmarketing de winnende tactiek? Nee, volgens het onderzoek vinden velen nu al, kort na de introductie van de advertentievorm, e-mailmarketing zeer vervelend. De beste oplossing voor de toekomst om resultaat te bereiken met adverteren is een mix van verschillende media, zoals het web, het draadloze web en interactieve televisie. Deze laatste moet over vijf jaar meer publiek trekken dan het gewone web. En adverteren moet vooral subtieler, zegt het onderzoek; het online publiek ergert zich immers nu al aan e-mail en interstitials.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!