Deel dit artikel
-

YD gaat met eigen RTB-technologie de boer op

YD lanceert in de komende maanden zijn eigen tradingplatform voor high frequency mediatrading en audience targeting. In 2012 zal het real time mediabureau al zijn adverteerders in verschillende landen ondersteunen vanuit dit platform.

YD is op dit moment actief in Nederland, Duitsland en Spanje, maar er komen kantoren in Frankrijk en Italië bij. Klanten zijn onder meer Citibank, Transavia, KLM, ING, Seat en T-Mobile.

Wereldwijd hebben adverteerders volgens YD behoefte aan kwaliteitsverhoging, transparantie en efficiency. Daarom besluiten zij steeds vaker hun display advertentiecampagnes te optimaliseren met behulp van zogenoemde AdExchange-specialisten.

De vernieuwing zit met name in de real time bidding (RTB) module. Dit is het gedeelte waar de koop en verkoop van online displayadvertenties plaatsvindt. In het RTB gedeelte kan high frequency mediatrading worden ingezet met ondersteuning van gegevens van adverteerders zelf. “We krijgen dagelijks 15 gigabyte aan data binnen, de kunst is om er ook echt wat mee te doen”, zegt COO Niels Baarsma tegen Emerce.

Waar andere aanbieders gebruik maken van bestaande technologieën uit vooral de Verenigde Staten, lanceert YD een eigen in-house tradingplatform, gebaseerd op zelf ontwikkelde algoritmen. Op deze manier heeft men naar eigen zeggen nog meer controle over de biedingen. “Het is altijd beter als je zelf de technologie begrijpt en waar nodig kunt bijstellen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond