Deel dit artikel
-

Zes miljoen euro groeigeld voor Hello Customer

Technologiebedrijf Hello Customer uit Gent haalt met zijn tweede financieringsronde zes miljoen euro venturecapital op bij Peak Capital en Senovo Capital uit Duitsland.

Met het nieuwe kapitaal wil Hello Customer zijn platform slimmer maken, door mensen hand- en denkwerk uit handen te nemen, en internationaal groeien. Expansie naar de VS staat op de routekaart, maar die plannen zijn vanwege het coroanvirus in de koelkast beland.

De SaaS-technologie stelt bedrijven in stat om de ervaringen en verwachtingen van hun klanten in kaart te brengen en te analyseren. Winkelketen Blokker, bijvoorbeeld, vraagt klanten aan de kassa naar hun ervaringen. Dat kan bijvoorbeeld op mobiel web per QR-code, maar feedback kan ook per e-mail, SMS en WhatsApp worden gevraagd. Inzichten worden op een automatische manier gedestilleerd en doorgestuurd naar de juiste persoon binnen de organisatie. In het genoemde voorbeeld kan dat de winkelmanager maar ook het hoofdkantoor zijn.

“Je kunt klachten, ervaringen maar net zo goed complimenten opvangen en doorsturen. We bieden een efficiënte manier om zaken te detecteren”, vertelt directeur Leslie Cottenjé. “Die feedback kan worden verrijkt met operationele data. Denk dan aan informatie over de transactie zelf en klantdata, maar ook contextuele informatie zoals de winkellocatie. Dat matchen we automatisch.”

Het bedrijf werkt vanuit Gent met native speakers in België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Tot de klantenkring behoren typisch ondernemingen met grote klantgroepen, zoals banken en retailketens.

De reeds aanwezige externe investeerders doen ook mee in de nieuwe financieringsronde.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond