
Wel de lusten, niet de lasten: lanceer een eigen online marktplaats
De hele economie transformeert naar een platformmodel. Hoe kunnen traditionele retailers inspelen op online marketplaces en wat zijn voor hen de voordelen?
Iedere niche zijn eigen market place, is het devies van Jasper Spaans van Mirakl. Ondanks de aanwezigheid van zeer grote spelers ziet hij nog zeker 10 tot 20 jaar groei in online patforms. De voordelen zijn legio: wie producten via zijn eigen platform doorverkoopt kan flexibel inspelen op de behoeften van de markt en een enorm assortiment aanbieden zonder de kosten van opslag en transport.
Jasper laat aan de hand van een aantal voorbeelden – waaronder een in B2B – zien hoe je een vliegwieleffect creëert tussen klant en leverancier waar je zelf van profiteert, en vertelt welke zaken je zelf op orde moet hebben om een succesvolle market place operator te worden.
Spreker: Jasper Spaans (Business Developer, Mirakl)
Host: Roland ter Voert
Collection: E-commerce Live
Nieuwe insights
B2B-teams moderniseren commerce om los te komen van legacy-systemenCMS-keuze voor complexe digitale projecten: WordPress versus Craft CMSTomorrowland herbouwt digitale kern voor schaalbare bezoekerservaringDigital Product Passport: de datatransformatie waar niemand onderuit komt[Podcast] Paul Veugen: “In Europa zijn we te bang om te verliezen”Gerelateerde artikelen


CMS-keuze voor complexe digitale projecten: WordPress versus Craft CMS

Digital Product Passport: de datatransformatie waar niemand onderuit komt
