-

Zo voorkom je Sample Ratio Mismatch (SRM): check!

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Bij online experimenten kan een sample ratio mismatch (SRM) optreden. Met een handige truc is dit eenvoudig te checken en te voorkomen.

Een sample ratio mismatch (SRM) is een veelvoorkomende statistische methode-fout: een mismatch tussen de verwachte sample ratio en de geobserveerde sample ratio, bijvoorbeeld bij 50/50 split testen.

Lukas Vermeer, Director of Experimentation bij Booking.com, laat in deze Talk zien hoe je met een handige test, de Sample Ratio Mismatch Check, kunt achterhalen of er sprake is van een mismatch en waarom het belangrijk is om zo’n mismatch te voorkomen. Zo maak je minder fouten en maak je betere beslissingen tijdens experimenten.

Host: Maurice Beerthuyzen (oprichter Nummer Negen)

Spreker: Lukas Vermeer (Director of Experimentation, Booking.com)

Collectie: Emerce Conversion 2020

Deze presentaties en videos zijn onderdeel van de collectie Conversion 2020.

De collectie Conversion 2021 is vanaf 24 juni beschikbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond