Industry Wire

Geplaatst door 123people

123people ‘coolere’ zoekmachine dan Microsoft’s Bing

123people doet het vooral goed onder de Oostenrijkse ‘Digital Natives’: jonge gebruikers die op zijn gegroeid met digitale technologie. Zo’n 21 procent van deze groep noemt de zoekdienst ‘erg cool’. In de ‘Top Tien Coolste Merken – Zoekmachines‘ blijft 123people de zoekmachine Bing van Microsoft zelfs voor.

De Cool Brand Index is een initiatief van het internet gespecialiseerde marktonderzoeksinstituut Market Agent waarbij per branche wordt bekeken welk merk als ‘cool’ wordt gezien. Ondervraagd zijn duizend Oostenrijkers in de leeftijd van 14 tot 59 jaar, waarbij de samenstelling van de steekproef representatief is voor de bevolkingsopbouw qua geslacht, leeftijd, opleiding en bondsstaat.

“We zijn ervan overtuigd dat ‘coolheid’ steeds meer en meer de maat der dingen is. Veel klassieke imagocriteria zijn onderling inwisselbaar, de sleet zit erop. Sympathiek betekent bijvoorbeeld ook aardig, en met aardig zijn alleen kom je niet ver in het leven. ‘Coolheid’ drukt echter onafhankelijkheid en differentiatie uit. Vooral in tijden van gebrek aan vermogen om onderscheid te maken op productniveau, is een cool imago soms goud waard. Dat alleen al is reden genoeg voor ons om het fenomeen ‘cool’ te onderzoeken”, zegt Thomas Schwabl, directeur van Market Agent.

“Cool houdt in dat je je tijd vooruit bent en de trend kunt bepalen. 123people wordt nu dagelijks door miljoenen bezoekers als tool gebruikt om informatie te vinden over zichzelf of anderen uit zijn of haar netwerk. In die zin domineert 123people de thema’s ‘mensen zoeken’ en ‘online reputatie’ in de ogen van de Oostenrijkse digital natives”, aldus Russell E. Perry, CEO van 123people.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht