13.000 klanten kiezen voor recruitment en HR-systeem HROffice

13.000 klanten kiezen voor recruitment en HR-systeem HROffice. Daarmee kiezen 13.000 HR- afdelingen voor automatisering van administratieve processen. HR is bezig met een indrukwekkende inhaalslag.
HR, oorspronkelijk een handmatig en administratief proces, is de laatste jaren gegroeid van een ondersteunende functie naar een strategische functie. Technologie neemt administratieve HR-processen over waardoor HR-afdelingen zich meer zijn gaan focussen op de mensen. Human Capital wordt vaker gezien als de belangrijkste productiefactor. Inmiddels is HR binnen vooraanstaande organisaties een van de frontiers op technologisch en strategisch vlak. Cruciaal voor organisaties is het aantrekken en behouden van toptalent.
Een voorbeeld van technologische vooruitgang binnen HR is de groei van leverancier van recruitment software, HROffice. HROffice heeft in mei de grens van 13.000 klanten overschreden. “Afgelopen maand hebben wij bijvoorbeeld bedrijven als Propertize, Pernod Ricard, Solvus en Diaconessenhuis verwelkomd als klant. We zien dat recruitment steeds meer samensmelt met marketing en ICT. De rol van een recruiter wordt hierdoor complexer en socialer.” aldus Hans van Rijnswoud CEO Adver-Online B.V./HROffice.
Vanuit de vraag van de markt breidt HROffice haar functionaliteiten uit. Meest recente voorbeeld is de integratie van LinkedIn in HROffice. Met één druk op de knop staat de vacature op het platform met meer dan 300 miljoen gebruikers in meer dan 200 landen online. Nieuwe medewerkers worden vervolgens simpel overgezet in personeelssystemen. Koppelingen met HR-systemen als AFAS, NMBRS en CTB Cobra zorgen ervoor dat gegevens niet langer overgetypt hoeven te worden. Daarnaast biedt HROffice de mogelijkheid om de vaste kern en flexibele schil te monitoren in één systeem.
Ondanks het bereiken van 13.000 klanten zal HROffice hier niet lang bij stilstaan. Het bedrijf verwacht de komende maanden haar diensten verder internationaal uit te rollen. HROffice is op dit moment beschikbaar in 5 talen en heeft klanten in 53 landen.
Over HROffice / Adver-Online B.V.
Adver-Online houdt zich sinds 2002 bezig met het aanbieden van de totaaloplossing voor de recruitmentmarkt en heeft zich onder meer gespecialiseerd in het aanbieden van maatwerk adviezen voor de publicatie van vacatures en het opzetten van social media campagnes met een sterke focus op employer branding. Met het aanbieden van freemium recruitmentsysteem HROffice weet Adver-Online zich te onderscheiden als totaal leverancier voor de werving & selectie en flex en vast behoeftes van haar klanten. Sinds april 2013 maakt de organisatie deel uit van USG People.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.