Geplaatst door Provincie Overijssel

17 leden ‘Team Smart Mobility’ Overijssel gecertificeerd

Bert Boerman, gedeputeerde Mobiliteit, Water en Sociaal, heeft vanmiddag aan 17 leden van het ‘Team Smart Mobility’ een certificaat uitgereikt. De deelnemers aan dit opleidingstraject voor werkzoekenden hebben drie maanden colleges gevolgd op het gebied van slimme mobiliteit. Daarna hebben zij drie maanden werkervaring opgedaan bij adviesbureaus, aannemers en overheden. Zij zijn nu klaar om als adviseur slimme mobiliteit aan de slag te gaan. Het project is een initiatief van de provincie Overijssel in samenwerking met de Overijsselse gemeenten, Werkplein en UWV.

Smart Mobility

Bij Smart Mobility gaat het om het benutten van kansen, die nieuwe informatie- en communicatietechnologieën ons bieden. Denk aan zelfrijdende auto’s en digitale verkeersinformatie. Andere voorbeelden zijn het stimuleren van gedragsverandering van weggebruikers om de bestaande infrastructuur beter te benutten en het moderniseren van verkeersmanagement en het beheren van de fysieke infrastructuur.

Kijk voor meer informatie op www.overijssel.nl/smartmobility.