iBOOD.com 10 jaar lang Populairste Voordeelwebsite

In een gloednieuw Amsterdome werden afgelopen donderdag weer de winnaars van de jaarlijkse
Website van het Jaar verkiezing bekend gemaakt. Dagdealsite iBOOD.com ging daarbij voor de
tiende achtereenvolgende keer met de prijs voor Populairste Voordeelwebsite naar huis en liet de
concurrentie, waaronder eBay en Groupon, met een ruime voorsprong achter zich.
Consumentenbond
Vanwege de toenemende populariteit en groeiende zichtbaarheid van het fenomeen dagdeals
vergeleek de Consumentenbond deze zomer nog 8 dagaanbiedingssites. Niet alleen werd dieper
ingegaan op het concept, ook werden de aanbiedingen en aftersales aan een steekproef
onderworpen. Zo bleek iBOOD.com de enige dagaanbieder die hun klanten keurig op het
herroepingsrecht wijst en bleken de deals van iBOOD qua prijs 9 van de 10 keer de beste deal.
Merken
Volgends co-founder Jöran Prinssen komt dat voort uit de merkstrategie van iBOOD: “Wij zijn er
sinds dag 1 van overtuigd dat je alleen een ‘yes!’ gevoel krijgt als je een écht goede deal scoort. En
dat houdt in: de mooiste producten, voor de laagste prijs. Daarom focussen wij op topmerken.”
Naast het hebben van de laagste online prijs, is online verkrijgbaarheid één van de eisen die iBOOD
aan haar aanbiedingen stelt. “Doordat onze producten allemaal elders op het web ook goed
verkrijgbaar zijn, kunnen onze klanten zelf een degelijke vergelijking maken. Is de prijs die iBOOD
vandaag heeft, ook écht de goedkoopste online? Een simpele google-search bevestigt dit al snel, en
dan blijkt dat we ook nog ver onder de veelvoorkomende prijs op internet zitten.”
Spannend
“We voelden ons weer als een klein kind vlak voor pakjesavond”, vertelt Prinssen. Volgens hem was
het ook dit jaar weer spannend tot het laatste moment. “Want het is wel een publieksprijs, en geen
vakprijs. Sure. Wat ‘de mensen uit het vak’ van ons vinden is interessant. Maar het gaat om onze
klanten”.
Trots
“Natuurlijk is het winnen van deze prijs voor ons een bekroning op het harde werk, maar het is nog
meer de bevestiging dat onze community nog steeds gek is op mooie dingen, en blij is met de
aanbiedingen die we dagelijks serveren. Dat maakt ons niet alleen megatrots, maar stimuleert ook
om te blijven streven naar het aller-, allerbeste.” Op haar website laat iBOOD haar community weten
in 2019 vol te gaan voor meer functionaliteit. Om dat te kunnen doen gaat het platform op de schop
en wordt de website voorzien van state-of-the-art techniek.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.