Geplaatst door Colt

Colt rolt de rode loper uit voor de Berlinale filmfestival

Amsterdam, 20 februari 2020 – Colt Technology Services maakt bekend dat het internationaal filmfestival van Berlijn (de Berlinale) in 2020 voor het eerst gebruikmaakt van Colt’s Dedicated Cloud Access (DCA)-oplossing.

Dankzij het gebruik van DCA kunnen de beheerapplicaties van het filmfestival nu in de cloud worden gehost. Dat zorgt voor meer betrouwbaarheid, minder latency en betere gegevensbeveiliging dan bij verbindingen via het publieke internet.

DCA wordt ondersteund door het Colt IQ Network dat wereldwijd meer dan 29.000 gebouwen en 900 datacenters verbindt. Dat geldt ook voor het datacenter in Frankfurt dat de Berlinale van ondersteuning voorziet.

“Voor een filmfestival als de Berlinale is een stabiele, failsafe netwerkinfrastructuur onmisbaar. Het onderbrengen van onze centrale beheerapplicatie in de cloud en er daar toegang toe te krijgen via DCA maakt onze beheerprocessen nog efficiënter. Ons team houdt op die manier meer tijd over om zorg te dragen voor andere aspecten van het festival”, zegt Ove Sander, hoofd techniek van de Digital Cinema-afdeling van de Berlinale.

‘’Steeds meer organisaties zijn in het proces om lokaal opgeslagen activiteiten over te zetten naar de cloud,’’ zegt Ruth Welter, country manager voor Duitsland bij Colt. “De diensten van cloudproviders zijn van cruciaal belang voor een efficiënt gebruik van de operationele IT. Daarnaast is snelle en veilige toegang via een krachtig presterende netwerkinfrastructuur een cruciale succesfactor. Dankzij Colt’s DCA oplossing met dedicated betrouwbare en flexibele connectiviteit hebben organisaties altijd een excellente cloud ervaring.

Colt is sinds 2009 ‘digital cinema partner’ van de Berlinale. Het voorziet het filmfestival van internettoegang en netwerkdiensten met hoge bandbreedte en snelheden tot 10 Gbit/s. Dit draagt bij aan kwalitatief hoogwaardige gegevensoverdracht. Via het glasvezelnetwerk van Colt, dat volledig eigen bezit is, kunnen de organisatoren filmdata rechtstreeks van het datacenter overdragen naar alle 19 festivallocaties, waar 50 filmstudio’s zijn vertegenwoordigd. Voor de vertoning van de circa 2.500 films die tijdens Berlinale en de European Film Market aan bod komen wordt meer dan een petabyte aan data via het netwerk gedistribueerd.

Duitsland is een belangrijke regio voor Colt en momenteel investeert het bedrijf in de regio Berlijn. Zo zullen tegen medio 2020 meer dan 500 kantoorgebouwen aangesloten worden op het Colt IQ Network en wordt er 100 kilometer aan glasvezelkabel bij gelegd. De Duitse hoofdstad is tevens een cruciaal knooppunt voor verbindingen met Oost-Europa.

Colt stelt zich ten doel om bedrijven te helpen met hun digitale transformatie. Een van de manieren waarin Colt dit doet is door het bieden van ondersteuning bij de migratie naar de cloud. Dedicated Cloud Access biedt daartoe verbindingen met alle belangrijke cloudproviders, waaronder Microsoft Azure, Amazon Web Services, Google Cloud en IBM Cloud. Colt kan organisaties ook met andere cloudproviders verbinden, net zoals het geval van de Berlinale.

Over Colt

Colt richt zich op de kracht van connectiviteit om de manier waarop de wereld werkt te transformeren.

Het Colt IQ Netwerk verbindt meer dan 900 datacenters in de grootste zakencentra van Europa, Azië en Noord-Amerika. Er zijn inmiddels meer dan 29.000 aangesloten gebouwen en dat aantal groeit nog steeds.

Colt begrijpt waar zakelijke connectiviteit aan moet voldoen, als fundament voor het succes van haar klanten. De high-performance en high-bandwidth oplossingen worden ontwikkeld vanuit Colt’s missie om het meest klantgerichte bedrijf in de sector te zijn. Tot de klanten behoren data-intensieve organisaties verspreid over meer dan 210 steden in meer dan 30 landen. Colt is erkend als innovator en pionier op het gebied van software defined networks (SDN) en network function virtualization (NFV). Colt is een privaat bedrijf en een van de financieel gezondste bedrijven in de sector en biedt de beste klantervaring tegen een competitieve prijs. Bezoek voor meer informatie www.colt.net.