30 procent meer donaties voor liefdadigheidscampagne UNHCR met behulp van Selligent

Brussel, 5 januari 2021 – Naar aanleiding van de Selligent Awards, maakt Selligent Marketing Cloud de resultaten bekend van de recente campagne met de UNHCR. Deze campagne won de award voor ‘Best Inclusive Communication’. Het slimme omnichannel-marketing cloud platform ondersteunde samen met agency partner Acxiom de digitale Ramadan-campagne van de organisatie voor de MENA-regio. Het resultaat was een stijging van 30 procent aan donaties in vergelijking met vorig jaar, en een indrukwekkende opening rate van 23 procent voor de campagne e-mails.
UNHCR zet zich sinds 1950 wereldwijd in voor het redden van levens, het verdedigen van mensenrechten en het opbouwen van een betere toekomst voor vluchtelingen, asielzoekers en gedwongen ontheemde gemeenschappen. Gelijktijdig met de heilige Ramadanmaand lanceerde UNHCR een wereldwijde fondsenwervingscampagne, ‘Elke gift telt’, om geld in te zamelen voor de meest kwetsbare vluchtelingen en ontheemden. Ramadan is een heilige maand in de islamitische kalender en staat bekend als ‘de maand van het geven’. Als onderdeel van een doordachte, gesegmenteerde e-mailcommunicatiestrategie, vertelde UNHCR persoonlijke verhalen van vluchtelingen en zorgkundigen uit regio’s in Jemen, Syrië, Jordanië en Bangladesh. Met behulp van de geavanceerde marketingautomatisering van Selligent, zorgde de campagne voor één van de meest succesvolle inzamelacties in de Ramadanmaand in de geschiedenis van UNHCR, met meer dan 330.000 verzonden e-mails en een opening rate van 23 procent.
“Liefdadigheid heeft in 2020 onvoorziene uitdagingen gekend als gevolg van de pandemie. Mensen over de hele wereld zijn financieel getroffen, en zijn misschien zelfs niet in staat om te geven wat ze zouden willen”, aldus Hussein Fakih, Private Sector Partnerships Officer bij UNHCR’s MENA Digtial Hub in Beiroet. “Daar hebben we begrip voor en we hebben de campagne zo aangepast voor optimale effectiviteit van fondsenwerving. Dankzij het platform van Selligent kunnen we de prestatiegegevens bekijken en de campagne in real-time aanpassen. De steun die onze gemeenschap tijdens een uitdagend jaar gegeven heeft, bewijst dat het mogelijk is om elkaar te helpen, ongeacht hun persoonlijke omstandigheden. We zijn dankbaar voor de resultaten van de campagne en de impact die deze zal hebben op het leven van mensen in nood.”
Karthik Kripapuri, CEO van Selligent: “We zijn verheugd dat UNHCR deze campagne aan Selligent heeft toevertrouwd, om zo een impact te hebben op een zeer kwetsbare bevolkingsgroep in de wereld. Dit programma dient als inspiratie en onderstreept echt waarom we doen wat we doen. Wanneer technologie kan bijdragen aan een goed doel, kunnen we ongelofelijke dingen bereiken, ongeacht de organisatie. We zijn er trots op dat we als strategische partner werken voor een organisatie als UNHCR, die toegewijd is aan het helpen van mensen in nood – en dat we een nederige rol spelen, ook al is die klein, in het maken van een verschil in de wereld.”
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Selligent Marketing Cloud
Selligent Marketing Cloud, onderdeel van de CM-groep, is een intelligent omnichannel-marketingcloudplatform. Met dynamische technologie biedt Selligent bruikbare inzichten die bedrijven in staat stellen om meer gepersonaliseerde en waardevolle consumentenbetrokkenheid te leveren. Dit resulteert in overtuigende ervaringen in alle kanalen. Met teams in de Verenigde Staten en Europa, en een wereldwijd netwerk van partners, is het Selligent’s missie om marketing persoonlijk te maken.
Lees meer op www.selligent.com/nl en kom in contact met het team via Twitter, LinkedIn en de blog.
OVER UNHCR
UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, leidt de internationale actie ter bescherming van mensen die gedwongen worden hun huizen te ontvluchten vanwege conflicten en vervolging. We bieden levensreddende hulp zoals onderdak, voedsel en water, helpen de fundamentele mensenrechten te waarborgen en ontwikkelen oplossingen die ervoor zorgen dat mensen een veilige plek hebben dat ze hun thuis kunnen noemen waar ze een betere toekomst kunnen opbouwen. We werken er ook aan om ervoor te zorgen dat staatlozen een nationaliteit krijgen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.