Industry Wire

Geplaatst door Clear Channel

Laad je smartphone op bij de Coca-Cola Energy abri

HOOFDDORP – In een abri op Neude in Utrecht kunnen voorbijgangers van maandag 29 maart t/m maandag 5 april hun smartphone opladen. Deze abri met oplaadpunten voor smartphones is exclusief gemaakt voor Coca-Cola Energy no sugar en Coca-Cola Energy en is daarom ook volledig gebrand in stijl van de campagne. De boodschap van de abri is: ‘Ben jij opgeladen voor onderweg?’

Coca-Cola Energy is de enige energiedrank met Coca-Cola smaak en bevat cafeïne, vitamines B en guarana-extract. Het drankje staat voor positieve energie en is verkrijgbaar in 4 varianten: Coca-Cola Energy,  Coca-Cola Energy No Sugar, Coca-Cola Energy Cherry en Coca-Cola Energy Cherry No Sugar. “We willen met Coca-Cola Energy de 20+ consument voorzien van positieve energie tijdens het werken, studeren of onderweg naar een nieuwe bestemming. We zijn erg blij met deze creatieve campagne-uiting, waarbij je je smartphone kunt opladen terwijl je staat de wachten op de bus”, aldus Ineke Borsje, brand manager bij
Coca-Cola Nederland.

Naast de volledig gebrande abri, worden ook de digitale schermen in Utrecht ingezet om dit drankje te boosten, waarbij Coca-Cola Energy no sugar de hoofdrol speelt. Deze inzet is onderdeel van een grotere campagne om de naamsbekendheid te vergroten, waarbij het merk in maart onder andere met een commercial op televisie te zien was. De (D)OOH campagne is tot stand gekomen in samenwerking met UM/Rapport,
Coca-Cola Nederland en Clear Channel.

Met de OOH special is rekening gehouden met de huidige corona-maatregelen. Zo is er ook naast de oplader een hand sanitizer geplaatst als extra hygiëne maatregel.

Extra informatie over Coca-Cola Energy:
Marketing richting 20+ doelgroep

Coca-Cola richt zich met Coca-Cola Energy specifiek op de 20+ doelgroep, die vaak een druk sociaal en werkend bestaan heeft. Door onder meer gerichte marketing, duidelijke informatie op het etiket en verkrijgbaarheid daar waar deze volwassen doelgroep werkt, studeert en boodschappen doet. Coca-Cola wil het product op een verantwoorde en bewuste manier van marketing voorzien. Coca Cola Energy no sugar krijgt de hoofdrol in alle marketinguitingen. Bovendien is op het etiket een waarschuwing weergegeven over het hoge cafeïnegehalte en dat de drank met mate moet worden geconsumeerd. Coca Cola Energy wordt niet aanbevolen voor kinderen en vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven. Het product is uitsluitend verkrijgbaar in een kleine verpakking van 250 ml, waarbij de voedingswaarden per 250 ml consumptie op de voorzijde staan vermeld.

Over Clear Channel:

Clear Channel Nederland heeft outdoor objecten in ruim 300 gemeentes in Nederland. Van abri’s met 2m² reclamevakken tot digitale schermen in shopping areas en parkings. Clear Channel Nederland is onderdeel van Clear Channel Europe. Het Clear Channel Europe portfolio bestaat uit 16.000 digitale en 400.000 niet-digitale displays, verdeeld over 17 landen. Clear Channel Europe is een divisie van het wereldwijde Out of Home media bedrijf Clear Channel Outdoor Holdings, Inc. (NYSE: CCO). Clear Channel Outdoor Holdings, Inc. (NYSE: CCO) is een van de ’s werelds grootste buitenreclamebedrijven met een portfolio van ongeveer 500.000 displays in 22 landen in Noord-Amerika, Europa, Latijns-Amerika en Azië, waarmee we miljoenen mensen per maand bereiken.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht