Geplaatst door Loewe

Loewe werd bekroond met zestien prijzen bij iF Design Awards en Red Dot Awards

Kronach, 29 april 2021. Het traditionele Duitse bedrijf Loewe staat voor uitmuntend design en zet deze erfenis met succes voort onder nieuw management: met tien onderscheidingen bij de iF Product Design Awards domineert Loewe de categorie productdesign en maakt indruk op de 98-koppige internationale jury van experts over de hele lijn. Het bedrijf scoorde ook punten bij de Red Dot Awards, waar Loewe nog eens zes prijzen won.

Nieuw record: tien iF Design Awards.
De prestigieuze iF Design Award wordt eenmaal per jaar uitgereikt door ’s werelds oudste onafhankelijke ontwerpinstelling, iF International Forum Design GmbH in Hannover. Voor de editie van dit jaar moesten de experts bijna 10.000 inzendingen uit 52 landen beoordelen. Met tien onderscheidingen behaalde Loewe hier een nieuw record en is opnieuw verheugd met de bijzonder gewilde iF Gold Award.

In het televisiesegment sleepte Loewe de aantrekkelijke designprijzen in de wacht voor de modellen Loewe bild s.77 en de productlijnen Loewe bild v en Loewe bild i. Alle producten zijn modellen die nieuw zijn ontwikkeld na de herlancering van het bedrijf vorig jaar.

Ook met de audioproducten Loewe klang bar mr5 & sub5, de smart radio’s uit de Loewe klang s-serie en de multiroom-luidsprekers van de Loewe klang mr-familie behaalde Loewe sterke resultaten. Dit betekent dat de audioproducten, die vanaf mei 2021 achtereenvolgens verkrijgbaar zullen zijn bij retailers, al beginnen met een kwaliteitskeurmerk van topkwaliteit.

Niet alleen het uitstekende ontwerp, maar ook de gebruikers en de intuïtieve gebruikerservaring maken deel uit van het DNA van het bedrijf en zijn consequent de focus van de ontwikkelaars. Ook op dit gebied wist Loewe de iF-juryleden te overtuigen en won hij extra prijzen voor de Loewe-afstandsbediening en de nieuwe my Loewe-app.

Retailers en eindklanten kijken ook reikhalzend uit naar de lancering van het nieuwe We. by Loewe, dat nu bijna op de markt komt. Hier zijn de Bluetooth-speakers van de We. by Loewe HEAR-serie en de tv-toestellen van de We. by Loewe SEE TV-serie bekroond. We. SEE, de nieuwe tv-lijn werd zelfs bekroond met één van de slechts 75 iF Gold Awards die in totaal werden uitgereikt.

Loewe wint zes Red Dot Awards.
In de tweede internationaal erkende ontwerpwedstrijd, de Red Dot Award, wist Loewe eveneens te overtuigen met zijn producten en oplossingen. Zes van de felbegeerde prijzen gingen naar Kronach.

In het tv-segment waren de Loewe bild s en Loewe bild i series het meest indrukwekkend, terwijl in de audioproductcategorie de combinatie van Loewe klang bar5 mr en sub5 en de nieuwe Loewe klang s lijn van smart radio’s sterke resultaten behaalden. .

De Red Dot-juryleden waren ook onder de indruk van de gebruiksvriendelijke Loewe-afstandsbediening en bekroonden zowel de nieuwe afstandsbediening als de Bluetooth-luidsprekers van de nieuwe We. by Loewe HEAR.

“Tien iF Design Awards voor Loewe, waaronder de prestigieuze iF Gold Award voor ons nieuwe merk We. By Loewe! Plus nog eens zes Red Dot Awards! Dit is een geweldige prestatie en een belangrijke mijlpaal voor ons bedrijf. Twee internationale vakjury’s bevestigden onze belofte om Loewe weer op de weg naar succes te brengen met exclusieve producten en ontwikkelingen ‘Made in Germany’ ”, legt Aslan Khabliev, eigenaar en CEO van Loewe Technology GmbH, uit.

“Het minimalistische, duurzame ontwerp is een belangrijke hoeksteen van onze productfilosofie. Hoogwaardige materialen, innovatieve detailoplossingen en een focus op intuïtief gebruiksvriendelijk ontwerp onderscheiden onze producten en maken ze zo waardevol”, voegt Marco A. Müller, Senior Industrial Designer en Senior Design Manager bij Loewe. “Ik ben er trots op dat ons kleine maar uitstekende ontwerpteam op zo’n uitstekende manier is erkend door twee van ’s werelds meest gerenommeerde ontwerpinstellingen. Dit is een bevestiging van ons dagelijkse werk als ontwerpers en tegelijkertijd een stimulans voor onze hele Loewe familie om op de site van Kronach door te gaan met het ontwikkelen van entertainmentproducten van deze hoge kwaliteit. ”

De winnaars van de iF Design Awards 2021 zijn virtueel uitgereikt en kunnen worden bekeken op de iF International Forum Design-website. Ga voor meer informatie naar: https://ifworlddesignguide.com

De winnaars van de Red Dot Awards 2021 worden op 21 juni 2021 op de wedstrijdwebsite (https://red-dot.org) gepubliceerd. Alle winnende producten zullen vanaf deze datum ook te zien zijn in het Red Dot Design Museum Essen. en zal ook worden gepubliceerd in het vierdelige Red Dot Design Yearbook 2021/2022. Het nieuwe jaarboek verschijnt in augustus 2021.

Over de iF DESIGN AWARD
Sinds 1954 is de iF DESIGN AWARD een wereldwijd erkende maatstaf als het gaat om uitmuntend design. Het iF Design-merk is internationaal gevestigd als een symbool van uitmuntend design. De iF DESIGN AWARD is één van de belangrijkste designprijzen ter wereld. Het eert ontwerpprestaties in alle disciplines: product-, verpakking-, communicatie- en serviceontwerp, architectuur en interieurontwerp, evenals professioneel concept, gebruikerservaring (UX) en gebruikersinterface (UI). Alle bekroonde bijdragen worden gepresenteerd in de iF WORLD DESIGN GUIDE en de iF design-app.

Over de Red Dot Award
De oorsprong van de Red Dot Design Award gaat terug tot 1955. Zijn onderscheiding, de Red Dot, heeft zich internationaal gevestigd als een van de meest begeerde kwaliteitslabels voor goed design. Om de diversiteit op het gebied van design vakkundig te kunnen beoordelen, is de prijs onderverdeeld in drie competities: The Red Dot Award: Product Design, Red Dot Award: Brands & Communication Design en Red Dot Award: Design Concept – elk eenmalig georganiseerd een jaar. Variërend van producten tot merkcommunicatie en creatieve projecten tot ontwerpconcepten en prototypes, de Red Dot Award toont ’s werelds meest opvallende trends. De winnende ontwerpen worden tentoongesteld in tentoonstellingen over de hele wereld en in Red Dot Design Museums, maar ook gepresenteerd in jaarboeken en online.