Industry Wire

Geplaatst door ThoughtSpot

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud

ThoughtSpot, de Modern Analytics Cloud leverancier, neemt Diyotta over, een specialist in data-integratie oplossingen. Dankzij de overname kan ThoughtSpot het aantal integraties met populaire services in de data-stack van klanten fors uitbreiden. Klanten kunnen hierdoor ThoughtSpot makkelijker onderdeel maken van hun moderne cloud-architectuur en er vrijwel direct meerwaarde uit halen. De overname zorgt ook voor een flinke toename van ThoughtSpot’s R&D team, dat met ruim 60 nieuwe collega’s wereldwijd meer dan 25 procent groeit.

Gelijktijdig met de overname is ThoughtSpot Everywhere geïntroduceerd, het eerste low-code platform om interactieve data-apps te bouwen en ThoughtSpot’s gebruiksvriendelijke analytics-services in bestaande SaaS-toepassingen te integreren.

Aansturen van de analytics cloud

De data-industrie heeft op vrijwel elk vlak, van cloud tot AI, machine learning en voorspellende analytics, een snelle ontwikkeling doorgemaakt. Toch hebben veel bedrijven moeite om ook daadwerkelijk waarde uit deze nieuwe data-stack te halen en beschikbaar te stellen aan interne gebruikers, partners en klanten. Vaak is zoveel technische kennis nodig om met het groeiende ecosysteem om te gaan, dat alleen data-professionals dat kunnen, terwijl de toegevoegde waarde juist wordt vergroot als veel meer mensen met de data aan de slag kunnen. De Modern Analytics Cloud van ThoughtSpot voorziet hierin door een gebruiksvriendelijke front-end aan te bieden voor dit nieuwe data-ecosysteem.

Nu er zoveel innovaties zijn die de datamarkt veranderen, zijn bedrijven op zoek naar mogelijkheden een oplossing op maat te bouwen met de beste technologie. De analytics cloud van ThoughtSpot geeft bedrijven een gebruiksvriendelijk platform om met het nieuwe ecosysteem overweg te kunnen. Bedrijven kunnen een stack van oplossingen maken die het beste past bij hun bedrijfsvoering, en vervolgens alle medewerkers, klanten en partners toegang geven en middels een eenvoudig, open en actiegericht analytics-platform de vruchten laten plukken van die investering.

De overname van Diyotta versnelt de ontwikkeling van het ecosysteem voor de analytics cloud, door ThoughtSpot’s analytics-platform te koppelen en te integreren met verschillende technologieën. Dit betreft onder meer data-apps die te maken zijn met ThoughtSpot Everywhere, nieuwe, vergaande integraties met data-science leveranciers waardoor klanten AI en ML makkelijker in handen van medewerkers, klanten en partners kunnen leggen, en toegang tot databronnen vanuit cloud-ecosystemen als Snowflake, Google BigQuery, Presto, Amazon Redshift en Microsoft Azure.

Bovendien profiteert ThoughtSpot van de Diyotta’s expertise in het bouwen van dataproducten die oplossingen bieden voor de meest complexe uitdagingen in de huidige bedrijfsvoering.

Met de overname krijgt ThoughtSpot in Noord-Amerika en India meer dan 60 nieuwe collega’s erbij die zich richten op de versnelde ontwikkeling van de analytics cloud. Dit is een groei van 25 procent van het wereldwijde R&D team en 50 procent van het team in India.

“We waren al fan van het werk dat Diyotta deed voor zijn klanten om sommige van de moeilijkste uitdagingen qua data-integratie op te lossen. Hun team begrijpt de dynamiek en nuances van het ecosysteem, en de unieke problemen die bedrijven hebben hun data in te zetten om processen en het nemen van beslissingen te verbeteren”, aldus Sumeet Arora, Chief Development Officer bij ThoughtSpot. “Nu we met de Modern Analytics Cloud nog meer waarde bieden aan onze klanten, zijn Diyotta’s kennis en gedeelde visie in het samenbrengen van mensen, processen en data een perfecte aanvulling.”

“Bedrijven draaien op data, het is de kern van elke hedendaagse organisatie. Door onze krachten te bundelen met ThoughtSpot, zijn we in staat bedrijven nog beter te helpen al hun medewerkers te voorzien van data”, aldus Sanjay Vyas, CEO en medeoprichter van Diyotta. “De Modern Analytics Cloud democratiseert de meest geavanceerde innovaties in het data-ecosysteem door ze ondersteunen.”

Lees meer over de Modern Analytics Cloud of probeer het zelf.

 

———–

Over ThoughtSpot

ThoughtSpot is het bedrijf van de Modern Analytics Cloud. Onze missie is om een ​​meer op feiten gebaseerde wereld te creëren met het gemakkelijkst te gebruiken analytics-platform. Met ThoughtSpot kan iedereen met AI en zoeken in natuurlijke taal datagestuurde inzichten vinden en gebruikmaken van de meest geavanceerde innovaties die het data-ecosysteem te bieden heeft. Bedrijven kunnen de kracht van hun moderne data-stack in handen geven van elke medewerker, de waarde van hun data uitbreiden naar partners en klanten en complete bedrijfsprocessen automatiseren. Klanten kunnen zelf profiteren van ThoughtSpot’s web of mobiele applicaties om iedereen betere beslissingen te laten nemen. Met ThoughtSpot’s low-code ontwikkelplatform kunnen klanten consumentvriendelijke analytics in hun SaaS embedden of volledig nieuwe interactieve data-apps bouwen die ervoor zorgen dat gebruikers blijven terugkomen.

Organisaties zoals Walmart, BT, Daimler, Medtronic, Hulu, Royal Bank of Canada, OpenTable, Metromile, Workato en Nationwide Building Society vertrouwen op ThoughtSpot om de manier waarop hun werknemers en klanten profiteren van data te transformeren. Door overal inzichten naar beslissingen en processen te brengen, bouwt ThoughtSpot aan een meer op feiten gebaseerde wereld. Probeer ThoughtSpot zelf.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht