Industry Wire

Geplaatst door UmbrellaBrand Group

UmbrellaBrand Group neemt CMNTY Corporation over

UTRECHT / NEW YORK, 26 oktober 2021 – UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, neemt CMNTY Corporation over. Dit New Yorkse tech-bedrijf met haar roots in Eindhoven is gespecialiseerd in software voor online kwalitatief onderzoek.

Door CMNTY over te nemen zet UmbrellaBrand Group twee belangrijke stappen in het realiseren van haar strategie: het opzetten van een softwarehuis voor marketingoplossingen en het betreden van de Amerikaanse markt.

Jorgen Botermans, CEO UmbrellaBrand Group: “Met deze overname spelen we in op de groeiende behoefte van bedrijven om in-house onderzoek te kunnen doen met gebruiksvriendelijke digitale tooling. Daarnaast biedt het CMNTY-platform ook oplossingen voor professionele onderzoeksbureaus. Doel is om binnen de groep, naast de beschikbare data-oplossingen en ons high-end marktonderzoek, een softwarehuis op te bouwen met een compleet portfolio van digitale marketingoplossingen. Succesvolle producten zoals Direct Feedback (experience management software), kwantitatief datacollectie software SmartAllies en Ennis en het Customer Data Platform Connect zullen uiteindelijk ook deel uitmaken van dit geïntegreerde aanbod.”

Techbedrijf én onderzoeksexpertise
Oprichter Maxim Schram blijft aan als CEO van CMNTY en zal mede leidinggeven aan de ontwikkeling van het softwarehuis. “We hebben in veertien jaar een sterke en leidende positie opgebouwd in online kwalitatief onderzoek. Dankzij deze overname kunnen we sneller innoveren en voor de markt uit blijven lopen. Voor ons is dit een hele logische stap; wij zijn primair een techbedrijf dat software ontwikkelt voor marktonderzoekers. Doordat we nu onderdeel zijn van de UmbrellaBrand Group krijgen we directe toegang tot diepe en brede expertise op het gebied van kwalitatief onderzoek en insights, waardoor we onze oplossingen nog meer kunnen laten aansluiten bij de behoeften van onze klanten.”

Springplank
CMNTY werd veertien jaar geleden opgericht in Eindhoven, maar realiseert inmiddels ruim de helft van haar omzet in Noord-Amerika. Botermans: “Voor ons vormt dit een springplank naar de grote Amerikaanse markt en geven we invulling aan onze internationale ambities.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht