Industry Wire

Netwerk VMC goes tribal

Het een paar honderd leden tellende netwerk VMC (Vrouwen in Marketing en Communicatie) gaat na 25 jaar verder als tribe. Tijdens een feestelijke eindborrel in het Utrechtse LE:EN zetten de leden op 20 maart jl. hun handtekening onder een ontbindingsbesluit. Na een vergeefse zoektocht naar nieuwe bestuurs- en commissieleden verkozen de leden een free format boven gezamenlijk aansluiting bij bevriende organisaties als PIM (Platform Innovatie in Marketing), NIMA en Logeion. De resterende fondsen à 5.250 euro zijn op uitdrukkelijk verzoek van de leden geschonken aan drie maatschappelijke organisaties: Mama Cash, Women on Wings en Stichting voor Kinderen met Progeria.

Sociaal experiment

De social media accounts van VMC blijven in de lucht zodat de marketing- en communicatieprofessionals onderling kennis en ervaring met elkaar kunnen blijven delen. “Het is een sociaal experiment,” aldus de laatste VMC-voorzitter Irenka van den Hout. “De band tussen de leden is sterk. Dus ik kijk er niet gek van op als uit de online verbinding mooie offline VMC-ontmoetingen voortvloeien. Op persoonlijke titel melden diverse leden zich bovendien aan bij zusterorganisaties als PIM en Logeion, die ons een warm welkom hebben geboden.”

Een drietal merkhoeders zorgt ervoor dat het merk VMC in de geest van de missie van netwerk VMC zal worden gebruikt. Op vmc.nl is te vinden waar de tribe zich momenteel begeeft.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht