Nederlandse startup wint prijs in Silicon Valley
Rotterdam/ Silicon Valley,11 november 2024 – De Nederlandse startup ChatLicense is de winnaar van de Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra. De organisaties zijn met de challenge op zoek gegaan naar dé oplossing die helpt op het gebied van misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie. Uit meer dan 500 aanmeldingen werd ChatLicense als winnaar uitgeroepen. De startup krijgt een 250.000 dollar cashprijs om verder te kunnen groeien.
Voor de Challenge die volledige draaide om tech-initiatieven die digital wellbeing ten goede kunnen komen, werd de top 10 uitgenodigd in Silicon Valley. Martine de Leeuw, medeoprichter van ChatLicense was aanwezig om de pitch te geven en vervolgens vragen te beantwoorden.
“Hier uitgenodigd worden is eigenlijk al een bevestiging dat we een oplossing hebben gemaakt waarmee we het verschil kunnen maken, geeft Martine aan. “Maar het winnen is echt fantastisch! Het zorgt ervoor dat we nu sneller kunnen schalen en dus nog meer families kunnen helpen. Naast dat het later geven van de smartphone, schermtijden en de juiste instellingen van belang zijn, weten we inmiddels dat dit niet voldoende is. We kunnen onze kinderen een betere online start geven door ze te leren wat er allemaal bij komt kijken direct als ze die eerste smartphone krijgen en dat is precies waar ChatLicense families bij helpt. Als ouders leren we onze kinderen ook veilig oversteken en fietsen, maar omdat we hun online wereld niet goed kennen, blijft de nodige uitleg vaak uit. Zowel kinderen als ouders verdrinken in het digitale diepe. We helpen ze met onze app op pad op een manier die iedereen kan integreren in hun eigen opvoeding.”
We zijn vereerd om ChatLicense te erkennen als de winnaar van de Global Impact Challenge for Digital Wellbeing dit jaar, geeft Aaron Vaccaro, President van Singularity en GIC jurylid aan. “Hoewel we onder de indruk waren van alle finalisten, sluit ChatLicense met hun focus op educatie van mediawijsheid volledig aan bij de missie van deze Challenge. Door de volgende generatie internetgebruikers te voorzien van de tools en kennis om op verantwoorde wijze door de digitale wereld te navigeren, hebben ze een oplossing gecreëerd die erop gericht is om misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie te stoppen voordat het de kans krijgt om te beginnen. We kijken ernaar uit om te zien hoe het team deze transformatieve oplossing blijft ontwikkelen en opschalen.”
Neem voor meer informatie contact met op:
Martine de Leeuw via: +60 126091366 – martine@chatlicense.com
Bijgevoegd beeldmateriaal is vrij van rechten voor redactioneel gebruik. Meer beeldmateriaal is beschikbaar op aanvraag.
Van links naar rechts op de foto: Dr. Mamun Rashid, Nichol Bradford, Aaron Vaccaro, Martine de Leeuw, Ziyad Alghamdi, Paul Saffo, Darlene Damm
Over ChatLicense
ChatLicense heeft als missie om de eerste app op ieders kind eerste smartphone te worden met hun ‘zwemdiploma’ voor de smartphone. Met een leermethode gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek van Erasmus Universiteit Rotterdam leren kinderen alles over wat ze moeten weten zodat ze slim, veilig en leuk online kunnen. Maar ook ouders kunnen in de app leren over de online wereld van het kind en hoe ze alles het beste kunnen instellen. ChatLicense is te downloaden in de App Store en Play store en met een voucher via onder andere KPN en Odido ook gratis te gebruiken.
Over de Global Impact Challenge
Global Impact Challenges zijn gerichte, op impact gebaseerde startup-competities georganiseerd door Singularity. Sinds 2010 werkt Singularity samen met organisaties over de hele wereld om wedstrijden te creëren die de meest innovatieve en veelbelovende oplossingen voor specifieke Global Grand Challenges identificeren, die vervolgens worden uitgenodigd in Silicon Valley om te leren hoe ze de concepten van Singularity kunnen integreren in schaalbare bedrijven.
Over Sync
Sync is een digitaal wellbeing initiatief dat tot doel heeft het bewustzijn te vergroten. Ze doen dit door op onderzoek gebaseerd inzicht in de versterking van technologie in ons leven te vertalen naar publieksvriendelijke materialen en hulpmiddelen, met een visie om een wereld te creëren waarin we allemaal de controle hebben over onze digitale levens.
Over Singularity
Singularity is toonaangevend in het opleiden, inspireren en in staat stellen van leiders om doorbraken te bedenken en te creëren die worden aangedreven door exponentiële technologieën. Singularity leert leiders over heel de wereld wat de impact en toepassing kan zijn van exponentiele technoglogien. Door het doorlopen van de Singularity programma’s kunnen leiders met de kennis en innovatieve inzichten hun organisaties exponentieel veranderen.
Singularity, opgericht in 2008 in Silicon Valley, heeft ruim 200.000 leiders in meer dan 100 landen uit de industrie, de academische wereld en de overheid geïnspireerd om zich bij ons aan te sluiten bij onze missie om een toekomst van overvloed te creëren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.