Industry Wire

Geplaatst door Eneco

Eneco lanceert online marketing magazine

Om de aanwas van ervaren marketeers een impuls te geven, lanceert Eneco deze week een online special interest magazine ‘Hé markteer, stap in de nieuwe wereld’. Het draait op de site werkenbijeneco.nl en wordt online getarget op de doelgroep.

Achtergrond

Eneco is koploper in innovatie binnen de energiemarkt en maakt deze persoonlijk relevant via de campagne ‘Welkom in de nieuwe wereld’. Eneco streeft ernaar om duurzame energie voor iedereen beschikbaar te stellen en het gebruik hiervan via innovatieve producten meetbaar te maken.

Uitdaging: marketeers

In die leidende rol zoekt Eneco continu verse aanwas die de ambities mee helpt waar te maken. Wendbare ondernemende types die aanpakken. Ervaren marketeers denken misschien niet direct aan Eneco. Terwijl er volop kansen liggen om kennis en ervaring volledig te benutten, maar vooral om vanuit eigen visie en lef te ondernemen, experimenteren en innoveren. Insight: “Als talent één keer bij ons is binnen geweest, ontvlamt bijna altijd groot enthousiasme”.

Idee

Op de ‘werkenbij’-site, werd het markteersklimaat bij Eneco nog onvoldoende belicht. Kindvall bedacht een online special interest magazine, met keyplayers van Eneco en hun praktijk-ervaring in de hoofdrol. Met links naar verschillende social media-accounts van deze mensen. Dynamisch vormgegeven content gericht op de doelgroep ‘potentiële ervaren marketeers’.

Geïntegreerd binnen de huidige site: ‘werkenbijeneco.nl’, op een voorkeurspositie. Een online middelenmix brengt het magazine onder de aandacht van de ‘high potentials’. We werkten zoveel als mogelijk met bestaande content (zelfs dit magazine was een beetje duurzaam), schreven nieuwe teksten en produceerden extra video-materiaal dat nodig was voor het dynamische karakter van een online magazine (film en moving elements).

Beoogd resultaat

Het werkgeversverhaal als ‘digizine’ ontsluit online storytelling die aansluit bij de brandstory ‘Welkom in de nieuwe wereld’. Content vanuit de actuele praktijk, strategisch gepromoot via medewerkers, marketing staff zelf, social media plan (bought and earned) en andere influencers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht