80% van crowdfundinginvesteringen komt uit de regio

2 mei 2014 – Hoewel de meeste nieuwsberichten over crowdfunding zich met name richten op ambitieuze campagnes en internationale successen, speelt het gros van de crowdfundingcampagnes in Nederland zich met name af in de lokale omgeving van crowdfundende ondernemingen. Dat blijkt uit cijfers van CrowdAboutNow. Gemiddeld blijkt dat zeker 60% van het gecrowdfunde geld binnen de gemeentegrens wordt geïnvesteerd, en ruim 80% binnen de regio.
Terwijl nieuwsberichten vaak berichten over een klein aantal grote bedragen in campagnes die een aanzienlijk internationaal publiek weten te bereiken, blijkt de onderbelichte lokale crowd voor ondernemers juist van een grote meerwaarde. Lokale investeerders leveren na de crowdfundingcampagne namelijk een belangrijkere bijdrage aan de omzet van de gecrowdfunde onderneming, dan veelal slechts in het rendement geïnteresseerde investeerders die verder af wonen. Zo levert crowdfunding voor ondernemers meer op dan alleen geld.
Meer weten? CrowdAboutNow publiceert geanonimiseerde locatiegegevens op https://www.crowdaboutnow.nl/kaart
Over CrowdAboutNow
CrowdAboutNow is het eerste crowdfundingbedrijf dat het mogelijk maakte om renderend te investeren in kleine ondernemingen en startups. Sinds de start in 2011 is het uitgegroeid tot het meest toonaangevende crowdfundingbedrijf in Nederland. Het team van 5 medewerkers zet zich dagelijks in om ondernemingen te financieren door middel van hun belangrijkste stakeholders, en schreef al meer dan 100 campagnes op hun naam. De vernieuwende aanpak heeft het hoogste succespercentage ten gevolg, en de gefinancierde ondernemers profiteren van aanzienlijke positieve aandacht naast het opgehaalde geld. CrowdAboutNow beschikt over de meest uitgebreide vergunning die door de AFM en DNB op de Nederlandse markt is verstrekt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.