Industry Wire

Geplaatst door aFrogleap BV

Het 9 dagen effect

Bij het fullservice mobile marketing bureau aFrogleap heeft Kim Verkooij een aantal onderzoeken uitgevoerd. De onderzoeken waren vooral gericht op het ontdekken van trends. Een trend die Kim heeft gevonden is er 1 die zeker voor marketeers goed zal vallen; het 9-dagen effect.

Nadat een app is gelanceerd komen er vaak nog updates en of uitbreidingen op. De timing van deze uitbreiding kan van groot belang zijn voor het slagen van mobiele campagnes. Omdat iPhone en Android apps software zijn die geïnstalleerd moeten worden door de gebruiker, weet je als marketeer niet of jouw klanten beschikken over de app met de laatste features erin!
Bij (mobiele) websites hoef je hier geen rekening mee te houden omdat er niks geïnstalleerd wordt bij de gebruikers, maar elke keer wordt de nieuwste versie getoond.

Het 9-dagen effect laat zien dat 90% van de gebruikerssessies na 9 dagen de nieuwste versie van jouw app hebben! 9-dagen, dat hadden wij niet verwacht.

Marketeers, plan gerust feature ontwikkeling en live gang van de app kort op de actiedatum (minimaal 9 dagen), en je gebruikers zullen al de laatste versie van je app hebben.

Lees meer op:
– http://www.mobilemarketing.nl/2012/08/9-dagen-effect.html
– http://afrogleap.nl/vast-majority-of-mobile-apps-are-updated-within-a-9-day-timeframe/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht