Industry Wire

Geplaatst door LEW

AAFM introduceert gemaksdienstenapplicatie ‘MAX’ voor kantoorgebruikers

Eindhoven, 12 juli 2016 – AAFM Facility Management kondigt gemaksdienstenapplicatie MAX aan. Met MAX, afgeleid van geMAXdiensten, kunnen gebruikers met een account op hun mobiele apparaat gebruikmaken van allerlei diensten die het bedrijf samen met partners biedt, van eenvoudig een relatiegeschenk of avondmaaltijd bestellen tot aan een vergaderruimte boeken. De app is een extra tool die klanten van AAFM als dienst kunnen afnemen, in aanvulling op de bestaande facilitaire diensten van AAFM. De applicatie kan vervolgens volledig naar wens worden ingericht, zodat de klant een eigen, op maat gemaakte gemaksdienstenapp krijgt. De totstandkoming van de applicatie is het eindresultaat van het winnende concept van de AAFM Innovatie Award in 2015.

De AAFM Innovatie Award is een jaarlijks terugkerend initiatief van AAFM om innovatieve ideeën van medewerkers over nieuwe dienstverleningsconcepten te stimuleren. Het idee om facilitaire en aanvullende gemaksdiensten door middel van een app te bieden, won een ontwikkelbudget van €10.000 voor de realisatie van de app. MAX maakt het voor eindgebruikers eenvoudiger en laagdrempeliger om deze diensten zelf te regelen. Dit stelt klanten van AAFM bovendien in staat om de dienstverlening stukken efficiënter te maken.

Om ervoor te zorgen dat de app exact aansluit op de behoefte van de eindgebruikers, zijn meer dan 300 kantoormedewerkers gevraagd om hun grootste frustraties en prettigste momenten tijdens een werkdag aan te geven. Vervolgens is een internationaal team van programmeurs, UX-designers en ontwikkelaars aan de slag gegaan met de functionele invulling van het nieuwe dienstverleningsconcept. Het resultaat is een applicatie die gemaksdiensten en facilitaire meerwaarde combineert. De applicatie kan bovendien aan de werkomgeving van het bedrijf worden aangepast doordat bepaalde functies van de app modulair aan en uit te zetten zijn. Daarnaast kan de app gekoppeld worden aan bestaande facilitaire systemen, zodat de app als het ware werkt als een flexibele laag om de managementsystemen heen.

Medewerkers kunnen nu bijvoorbeeld in de app een vergaderruimte boeken en direct in hun agenda laten opnemen of push-berichten ontvangen met de melding dat hun bezoek is gearriveerd. Elke functie is aan te passen naar behoefte van de klant en diens eindgebruikers. Ongemakken tijdens de werkdag, zoals kapotte verlichting, kunnen eveneens eenvoudig worden aangegeven. Daarnaast biedt de applicatie de mogelijkheid om lokale gemaksdiensten toe te voegen. Lokale ondernemers en dienstverleners, zoals een stomerijdienst of maaltijdbezorgers, kunnen worden opgenomen in het overzicht, waarmee een meerwaarde wordt gecreëerd voor een grote groep gebruikers.

“MAX is speciaal ontwikkeld door AAFM om de eindgebruiker van alle gemakken te kunnen voorzien”, zegt Pancras Evers, commercieel directeur bij AAFM. “MAX biedt mogelijkheden voor iedereen binnen het bedrijf, van directeur tot schoonmaker. De functies van MAX moeten naadloos aansluiten op de behoeften van de medewerkers en het bedrijf. In overeenstemming met de klant, kan de functionaliteit zo worden geïntegreerd dat het inspringt op de behoeften van de gehele organisatie. We willen hiermee een continue dienst bieden die we blijven onderhouden en ontwikkelen.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over AAFM
AAFM is marktleider in de Nederlandse Integrated Facility Management markt en een groeiende speler in omliggende landen. Wij beschikken over gespecialiseerde kennis van en ervaring in het leveren van integrale managementoplossingen voor facilitaire diensten. AAFM is opgericht in 2002 en een zelfstandig opererende dochter van ADG dienstengroep. Zie ook www.aa-fm.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht