Industry Wire

Aantal .eu registraties Nederland groeit met 2,5 procent

Volgens het Q2 2013 voortgangsrapport van EURid, de beheerder van het .eu-topniveaudomein, is de belangrijkste ontwikkeling in het tweede kwartaal van 2013 de uitbreiding in april met vijf nieuwe leden van de Raad van Bestuur.

De nieuwe leden zijn stuk voor stuk verenigingen die op Europees niveau actief zijn: allen hebben een duidelijk op het internet gerichte visie. De Confederation of Computer User Associations (CECUA), de European Communities Trade Mark Association (ECTA), de European Multi-Channel Online Trade Association (EMOTA), het Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) en de European Association of Craft, Small and Medium-sized Enterprises (UEAPME) zijn nu lid van de .eu Raad van Bestuur.

“Ik ben verheugd de vertegenwoordigers van deze organisaties te verwelkomen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat we veel baat zullen hebben bij hun rijke ervaring in ons streven om .eu te ontwikkelen tot de belangrijkste internetextensie voor Europese ondernemingen,” zegt Marc Van Wesemael, General Manager van .eu.

Q2 in cijfers

In het tweede kwartaal steeg het totale aantal .eu-registraties in 13 van de 28 lidstaten van de EU, goed voor een totaal van 3,70 miljoen domeinnamen. Slovenië, Bulgarije en Oostenrijk kenden een groei van meer dan 5%. Het aantal vernieuwingen bleef hoog in het tweede kwartaal, met een gemiddelde van 85%. Nederland heeft met 484.121 .eu-domeinnamen de meeste .eu-registraties per inwoner en heeft in Q2 van 2013 in vergelijking met Q2 2012 een groei van 2,5% doorgemaakt.

Voor meer informatie over Q2 2013 kunt u het volledige kwartaalrapport downloaden op http://link.eurid.eu/reports.

Over .eu en EURid
Het .eu-domein behoort tot de grootste topniveaudomeinen ter wereld en verbindt 500 miljoen mensen in 28 EU-landen met één internet-identiteit. Sinds de openstelling van het domein in 2005 zijn er meer dan 3,5 miljoen .eu-domeinnamen geregistreerd. Heel wat bedrijven en merken, zoals Fairtrade International, Foot Locker, Louis Vuitton, MAN Group, Microsoft Corporation, Orangina en Toyota, gebruiken een .eu-website om hun zakelijke ambities te tonen en een duidelijke Europese identiteit uit te stralen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht