Industry Wire

Geplaatst door Sitecore

Aantoonbaar meer lead generatie via website ORTEC

ORTEC werkt al sinds 2007 met Sitecore en heeft sindsdien diverse upgrades geïmplementeerd met behulp van partner Colours.
Gezien de continue wens om te innoveren, houdt Jeroen Huizinga, senior online marketing manager, via het Sitecore developers network alle ontwikkelingen nauwgezet in de gaten. Jeroen: “Mijns inziens moet de website maximaal bijdragen aan het genereren van leads. Daarnaast is het essentieel dat de interne organisatie (650 medewerkers wereldwijd, in meer dan 15 landen) met behulp van één platform de hoofdsite en enkele subsites makkelijk kan beheren en continu kan verrijken.”

Lead generation dankzij Sitecore Analytics

Dankzij de nieuwste migratie naar Sitecore 6.5 ORTEC vanuit de eerdere versies, is de website een zeer gebruiksvriendelijke, centrale plek van waaruit e-mail, social media en website kanalen, en ook de koppeling hiertussen, geregeld kan worden. Via inline editing kunnen gebruikers, als ze ingelogd zijn op de site, online meteen content wijzigen. De ‘engagement’ analytics maken het mogelijk om te sturen op gegevens in de database. Vooral voor lead generation is de kwaliteit hiervan een kernbehoefte. Immers: het is continue het doel om de juiste boodschap via de juiste kanalen bij de juiste bezoekers krijgen. Ook is het mogelijk om banners lokaal in te zetten: zo krijgen slechts de bezoekers voor wie dit relevant is, via geo-based personalisatie, de juiste banner te zien.

Social media: sturen, volgen en registreren

Social media gebruik is geïntegreerd in het Sitecore web content management platform. Dit maakt de bediening gemakkelijk, evenals de keuze van timing en kanalen om berichten via social media te versturen. In Sitecore Analytics wordt gevolgd wat Twitter leads opleveren. Daarnaast is bijvoorbeeld voor het bekijken van een demo de registratiedrempel verlaagd, door mensen te vragen hun Twitter inlog te geven, in plaats van hun volledige gegevens. Voor ORTEC vormt social media overigens slechts één van de communicatiekanalen in de totale mix, die echter wel bijdraagt aan de lead generation in de b2b-omgeving waarin zij werkzaam is.

De website is aantoonbaar verantwoordelijk voor meer leads. Jeroen Huizinga, Senior Online Marketing Manager is tevreden over de technologie van Sitecore:
“Sitecore heeft het mogelijk gemaakt onze online marketing ambities waar te maken. Zo is de website momenteel aantoonbaar verantwoordelijk voor een substantieel deel van de leads. Met onze wens om continu te innoveren, biedt Sitecore het ideale platform omdat het zowel flexibel als solide is.”

Over ORTEC

ORTEC is een van de grootste aanbieders van geavanceerde softwareoplossingen en consultancydiensten voor planning en optimalisatie. De ORTEC producten en diensten leiden tot optimale rit- en routeplanning, belading van voertuigen en pallets, personeelsinzet, vraagvoorspelling en logistieke netwerkplanning. ORTEC biedt zowel stand-alone, alsook maatwerk en SAP®-gecertificeerde en geïntegreerde oplossingen, ondersteund door strategische partners. ORTEC heeft meer dan 1650 klanten wereldwijd, 650 werknemers en verschillende kantoren in Europa, Noord-Amerika en Zuid-Oost Azië.

Over Sitecore

Sitecore herdefinieert hoe organisaties omgaan met het publiek en maakt aantrekkelijke ervaringen mogelijk die zich zowel online als persoonlijk aanpassen aan bezoekers.
Sitecore’s toonaangevende Content Management Systeem is de eerste software die zich samenhangend integreert met geautomatiseerde marketing, intranet portalen, e-commerce, web optimalisatie, sociale media en campagne-managementtechnologieën. Deze brede keuze aan mogelijkheden stelt marketing professionals, business managers, zakelijke gebruikers en IT-teams in staat om een succesvolle website en digitale bedrijfsstrategie snel te implementeren, meten en beheren. Bedrijven kunnen nu gemakkelijk nieuwe klanten identificeren, bedienen en converteren met Sitecore’s Digital Marketing Systeem, onderdeel van het omvattende Customer Engagement Platform.
Duizenden publieke en particuliere organisaties hebben meer dan 32.000 websites en digitale ervaringen gecreëerd en beheren deze met Sitecore, waaronder ATP World Tour, CA Technologies, Koninklijke Gazelle, Eneco, ISS, Lloyd’s of London, Heineken, Microsoft, Omni Hotels, Siemens, Vodafone, Thomas Cook en Visa Europe.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht