Geplaatst door Google

ABB breidt cloudcapaciteit uit met Google Cloud

Amsterdam, 24 november 2020 – Google Cloud werkt samen met ABB om de cloudcapaciteit van hun diensten voor informatiesystemen (IS) verder uit te breiden. Deze keuze is onderdeel van het initiatief ‘Rationalizing IT Operations’ (codenaam: Program RIO). Daarmee wil ABB de schaalbaarheid en veerkracht van zijn infrastructuurdiensten vergroten.

Optimale cloudmigratie
Google Cloud stippelt samen met het team voor hostingservices van ABB een optimale cloudmigratie uit, afgestemd op de behoeften van ABB’s organisaties.Vervolgens wordt dit gestructureerd uitgerold aan de hand van het nieuwe operationele model van ABB. Met de migratie toont ABB toewijding aan cloudadoptie en het optimaliseren van zijn datacentercapaciteit.

Met Google Cloud’s technologie voor data science, Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML) kan ABB hun kwaliteitscontroles voor informatiesystemen vereenvoudigen en verbeteren. De technologie helpt bij het verwezenlijken van een cloud-first-strategie en heeft als doel om de diensten van ABB in de eigen datacenters en op externe locaties te automatiseren en te integreren.

Dominik Wee, Managing Director Global Manufacturing and Industrial bij Google Cloud: “ABB staat als wereldwijde technologieleider al vele jaren in de Fortune 500. We zijn erg enthousiast dat Google Cloud ABB mag ondersteunen in het streven om zijn informatiesystemen naar de cloud te brengen nu het bedrijf een meer digitale toekomst tegemoet gaat.”

Danielle Lisetto, Head of IS Strategy Office en Sponsor Rio Prgram bij ABB: “We kijken ernaar uit om samen met Google Cloud niet alleen de concurrentiepositie van ABB’s services voor informatiesystemen, maar ook de flexibiliteit die we onze interne bedrijfsklanten bieden te kunnen verbeteren.”

Prabhu Chakravarthy, Group IS Program Leader bij ABB: “Onze keuze om met Google Cloud te werken zet onze strategische visie kracht bij en stimuleert innovatie nu we de voetafdruk van ABB in de cloud vergroten.”