Geplaatst door ABN

ABN AMRO introduceert “Alert & Check” app voor Apple Watch en iPhone

ABN AMRO introduceert vandaag een nieuwe app voor Apple Watch; de ‘Alert & Check’ app. Daarmee kunnen klanten gratis pushalerts ontvangen op door hen gekozen momenten, bijvoorbeeld wanneer het salaris binnenkomt of bij het bereiken van een minimaal saldo.

Daarnaast is het mogelijk om het saldo en de laatste vijf bij- en afschrijvingen te checken zonder in te loggen. Klanten kunnen kiezen uit zes unieke designs voor de weergave van het verloop van hun rekening(en). De app is beschikbaar voor iPhone (vanaf iOS 8.2), kan gekoppeld worden aan een Apple Watch maar is ook zonder Apple Watch te gebruiken.

Klanten krijgen de mogelijkheid om diverse pushalerts op hun iPhone & Apple Watch in te stellen:

• Saldo alert bij gekozen boven- en ondergrens;
  • Afschrijvingen- of bijschrijvingen alert vanaf ingestelde grens;
  • Inkomende boeking alert wanneer een specifieke vooraf bepaalde bijschrijving heeft plaatsgevonden;
  • Inkomende spoedoverboeking wanneer deze is bijgeschreven.

De komst van de smartphone heeft het gedrag van consumenten wezenlijk veranderd. Klanten zijn 24/7 online en verwachten dat bedrijven hun dienstverlening daarop aanpassen. Ze zijn gewend om (pro)actief geïnformeerd te worden over belangrijke zaken en verwachten dat ook van hun bank. Jessica Niewierra, directeur Digital Development & Interaction bij ABN AMRO: “Met deze app komen we tegemoet aan de wens van onze klanten om real time informatie over hun financiën te verkrijgen. Ze kunnen zo beter grip houden op hun geldzaken. Omdat de klant kan kiezen uit verschillende unieke designs krijgt de app ook een persoonlijk tintje. ABN AMRO blijft investeren in de doorontwikkeling van de digitale dienstverlening én werkt samen met onze klanten aan hun mobiele bank.”

De populariteit van de ABN AMRO Mobiel Bankieren app zet onverminderd door. In juni 2015 werd deze app ruim 54 miljoen keer gebruikt. Inmiddels is het aantal logins via de Mobiel Bankieren app meer dan drie keer zo hoog als het aantal logins via Internet Bankieren op de desktop.

Meer informatie over de Alert & Check app op: https://www.abnamro.nl/alertencheck en op YouTube