Industry Wire

Geplaatst door Accenture Song

Accenture Song wint pitch Dremel

Na een pitch voor een nieuw ‘full service marketingbureau’ heeft Dremel (onderdeel van Bosch) gekozen voor Accenture Song. In het eerste werk voor de producent van high-speed roterend gereedschap doet het een bijzondere oproep: ‘stop calling your dad’.

Accenture Song helpt klanten groeien door het ontwikkelen van relevante producten, services en campagnes. Die passen bij wat er leeft in de samenleving, en een oplossing zijn in het continu veranderende leven van consumenten. Accenture Song was geen onbekende voor Dremel: de digitale strategie en het online campagnemanagement waren al onderdeel van de samenwerking. Nu komt daar, na een pitchtraject, ook communicatie en creatie bij.

Gül Altuntaç (Global Storyteller) & Tessa van Nunen (Digital Marketing Manager), bij Dremel: “Een goed begrip en gevoel voor het merk, diepgaande digitale kennis, mondiale executiekracht en een geweldig creatief idee waren doorslaggevend om voor Accenture Song te kiezen. Bij het ontwikkelen van de eerste gezamenlijke campagne hebben we een enorme klik gevoeld met het team. We hebben goede inhoudelijke discussies kunnen voeren en een sterk creatief en strategisch sturend merkidee gevonden.”

Gijs de Bruijn, Managing Director & Head of Strategy bij Accenture Song: “We willen de sterke basis die Dremel mondiaal heeft verworven verder uitbouwen. Bij alle producten van het merk staan innovatie en kwaliteit voorop. De combinatie met de life-centric creativiteit van Accenture Song maakt dat we in staat zijn om succesvolle campagnes te ontwikkelen die relevant zijn voor de consument en maximale impact en bereik behalen.”

Stop calling your dad

De eerste campagne die het Amsterdamse bureau en Dremel samen maakten richt zich op millenials en Gen Z’ers. Wat doen zij als er iets in huis moet gebeuren? Precies: ze pakken hun telefoon, en schakelen hulp in. In de korte films zien we twee typische dads, bepakt en bezakt met een bouwkeet aan gereedschap, die hun kinderen komen redden. Gegeneerd nemen zij de hulp in ontvangst. Dat kan anders: ‘stop calling your dad’, zegt het merk, en doe het gewoon zelf. Met Dremel. Voor Dremel is het belangrijk om de jongere generatie te empoweren om dat wat belangrijk is in eigen handen te nemen en vertrouwen te creëren. De campagne bestaat uit verschillende online en social videos, posts en banners en is live in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland en België.

https://youtu.be/nBfbtNuCFWM

https://youtu.be/0aKmDSnYvuk

Credits
Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen
Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter
Creatie: Leo van Oss en Nick Maas
Account: Lisa Been en Sammy-Jo Heijdra
Media: Eva Schoon en Michiel Zwama
Design en Development: Tom Hoofs, Britt van Oenen en Dave Tervoort
Productie: Studio Beng Beng

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht