Geplaatst door Achmea

Achmea sluit zich aan bij Partners For Automated Vehicle Education

Detroit/Zeist, 26 juni 2019 – Achmea heeft zich als eerste Nederlandse verzekeraar aangesloten bij Partners For Automated Vehicle Education (PAVE). Dit is een internationale coalitie van partners uit onder andere de auto-industrie, technologie-industrie, non-profit sector en de wetenschap.

Alle partners hebben één gezamenlijke ambitie: beleidsmakers en het publiek informeren over de diverse mogelijkheden en voordelen van zelfrijdende voertuigen. Deze voordelen liggen op het gebied van verhoogde veiligheid, mobiliteit en duurzaamheid. Het doel van PAVE is puur educatief en informatief. De coalitie pleit niet voor een bepaalde technologie of voor een specifiek beleid.

Omarmen van nieuwe ontwikkelingen

Karin Bos, directeur Schade Particulieren bij Achmea: “Slimme technologie is steeds vaker terug te vinden in auto’s. Deze technologie helpt risico’s te verkleinen en de verkeersveiligheid te vergroten. Om dit te kunnen realiseren is het allereerst noodzakelijk om kennis te delen. Daarnaast moeten automobilisten bijvoorbeeld leren hoe ze slimme technologie in auto’s optimaal kunnen toepassen. Achmea wil dergelijke nieuwe ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit en veiligheid graag helpen vormgeven, zodat onze klanten ze straks onbezorgd kunnen omarmen.”

PAVE helpt bij het vergroten van het algemene begrip door:
• het inzetten van een educatieve website en sociale media;

• demonstraties waarbij het publiek technologie zonder bestuurder kan zien en ervaren;
    • educatieve toolkits voor autodealers om ze te helpen bij het informeren van hun klanten over technologie zonder bestuurder;
    • workshops voor beleidsmakers om ze inzicht te geven in technologie zonder bestuurder.

Voor meer informatie: www.pavecampaign.org