Acquia lanceert Commerce Cloud voor een complete online shop belevenis

Amsterdam, 5 september 2013 – Acquia, waar geweldige online belevenissen beginnen, lanceert Acquia Commerce Cloud, het eerste digitale platform dat commercie daadwerkelijk met content verbindt. Met Acquia Commerce Cloud kunnen organisaties en merken contentrijke en volledig geïntegreerde social shop belevenissen creëren die ze eenvoudig kunnen opzetten en uitbreiden op een zeer veilig high-performance cloudplatform.
Consumenten kunnen op elk moment en op elke plek online zijn. Die continue digitale aanwezigheid en betrokkenheid bieden merken de geweldige gelegenheid om een directe relatie op te bouwen met klanten. Een goede online aanwezigheid is essentieel voor merkbedrijven. Als ze de verkoop willen stimuleren en van klanten fans willen maken, moeten merken bouwen aan een eenduidige digitale belevenis voor het ontdekken, vergelijken en kopen van producten.
Acquia Commerce Cloud maakt het makkelijk om contentrijke en stimulerende online-winkelbelevenis te bouwen en lanceren met de flexibiliteit, schaalbaarheid en veiligheid die horen bij e-commerce. “Marketingmanagers realiseren zich dat hun merk staat of valt bij een goede digitale aanwezigheid. Ze moeten klanten in beweging zien te krijgen en investeren in loyaliteit en dat doen ze met aantrekkelijke belevenissen die content, social media en commercie met elkaar verbinden – via verschillende kanalen en mobiele toepassingen”, zegt Tom Erickson, CEO van Acquia. “Acquia helpt organisaties om de kloof tussen content en de digitale winkelvloer te overbruggen. Weg met de scheiding tussen digitale ontdekkingsreis en point-of-sale!”
Met Acquia Commerce Cloud en Drupal kunnen online teams:
commerciële basisfunctionaliteiten bouwen zoals productinhoud, pricing, ordermanagement;
snel klanten aanspreken via contentmarketing met blogs en video’s;
consistent bouwen aan multichannel belevenissen met interactief design en grenzen overschrijden dankzij meertaligheid;
sociaal overweldigende shop belevenissen creëren door gemeenschappen te bouwen en daarin beoordelingen, recensies en deelmogelijkheden op te nemen – zonder de regie te verliezen dankzij een geïntegreerd content moderatie platform;
·vol vertrouwen bouwen op het veiligste, schaalbaarste en betrouwbaarste cloudplatform voor Drupal-sites en hun site aanbieden as-a-Service;
de time-to-market aanzienlijk verkorten dankzij het ruime pakket aan workflow-tools voor ontwikkelaars.
Meer informatie over Acquia Commerce Cloud op: www.acquia.com
Over Acquia
Acquia verhoogt de online belevingsfactor door Content, Community & Commerce te digitaliseren via Drupal Open Source CMS. Wereldwijd telt de Drupal community honderdduizenden actieve gebruikers en ontwikkelaars. De bedenker van Drupal, de Belg Dries Buytaert, is tevens de oprichter en CTO van Acquia. Het bedrijf speelt in op de toenemende vraag naar web/mobiele integratie, multi-channel interactie en ‘web experience management’. Internationaal werkt Acquia o.a. samen met Twitter en Warner Music. In de Benelux vertrouwen bijvoorbeeld de Europese Commissie, KPN, Mobistar, bpost, BAM en Persgroep/VNU op Acquia. Voor meer informatie, surf naar www.acquia.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.