Industry Wire

Geplaatst door Adobe Nederland

Adobe integreert Creative en Marketing Clouds

Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) heeft het nieuwe Digital Asset Management (DAM)-aanbod aangekondigd. Dit aanbod maakt deel uit van Adobe® Experience Manager, onderdeel van Adobe Marketing Cloud. Adobe biedt hiermee een nieuwe benadering van digital asset management die voor zowel marketeers als creatieve professionals mogelijkheden biedt om workflows te stroomlijnen. Met de nog niet eerder vertoonde mogelijkheden kunnen zij consistente ervaringen leveren van hoge kwaliteit, overal en voor elk device.

Adobe Experience Manager DAM is nauw geïntegreerd met Adobe Creative Cloud™, waardoor de samenwerking tussen marketeers en creatieve professionals vereenvoudigd en versterkt kan worden. De integratie zorgt voor meer efficiëntie in de planning, productie, search en wereldwijde distributie van afbeeldingen, video’s en andere content. Daarnaast verbetert de out-of-the-box integratie met de Creative Cloud-applicaties en metadata-ondersteuning de kwaliteit van content, versnelt het de productiesnelheid en verzekert het de consistentie van merkuitingen en mogelijkheid om materiaal te hergebruiken.

Het nieuwe aanbod combineert digital asset management-mogelijkheden met Adobe Scene7® voor geoptimaliseerde video, dynamische media en gepersonaliseerde publicatie op het web, tablets en smartphones. Dit geldt eveneens voor in-store kiosks en displays als unieke printproducten. Dit helpt marketeers de meeste waarde te halen uit hun digital assets door deze aan te passen en te hergebruiken voor rijke mobiele ervaringen, social media sites en meer.

Marketeers en content-uitgevers kunnen nu responsive design ondersteunen door creatie, beheer en levering van alle assets te verenigen. Dit biedt een op maat gemaakte ervaring op verschillende devices en zorgt voor eenvoudig beheer van het alom groeiende aantal assets die nodig zijn om de beste gepersonaliseerde ervaring te leveren.

Adobe Experience Manager DAM bevat:

* Enterprise-klasse Asset Management voor het creëren van flexibele workflows, het behouden van meerdere versies van assets, design van taxonomieën en het efficiënt beheren van metadata tussen verschillende organisaties en externe bureaus.
* Nieuwe, touch-enabled user interface die creatieve en marketing-workflows voor tablet-gebruikers ondersteunt en stroomlijnt.
* Dynamic Media die zorgen voor rijke ervaringen op verzoek via het web, mobiel en social-omgevingen door het gebruik van een enkele set van hoofd-assets.
* Video voor het verbeteren van engagement en conversie door een marketing-georiënteerde video-workflow, optimalisatie en publishing mogelijkheden.
* Flexibele architectuur die gebaseerd is op open standaarden en koppelingen biedt naar backend-systemen en welke eenvoudig aan te passen is.

“Adobe verkleint de kloof tussen creatieve ontwikkeling en technologie, waardoor marketeers hun focus kunnen leggen op datgeen dat echt van belang is”, zegt Barbara Venneman, principal, Deloitte Consulting LLP en national practice leader bij Deloitte Digital. “Door het integreren van de Adobe Creative Cloud en de Adobe Marketing Cloud biedt het Adobe-platform digital marketeers nu de mogelijkheid om creatieve assets soepel te beheren en te promoten binnen een echte omnichannel-omgeving. Met deze integratie kunnen organisaties de drempel tussen verschillende marketingdisciplines verlagen om zo uniforme en effectieve marketing units te creëren die gefocust zijn op merkversterking, omzetgeneratie en klantenbinding.”

"We zijn nu in staat om letterlijk de creatieve wereld aan digitale marketing oplossingen te verbinden. Hierdoor zal de creatieve content nu meer het verschil kunnen maken voor organisaties", zegt Werner te Riet, country manager, Adobe Nederland. "Daarnaast kan rijke content nu beter gemanaged en geleverd worden door de integratie van Digital Asset Management met Adobe Scene7."

"Adobe realiseert een nieuw model in digital asset management met de geïntegreerde mogelijkheden die het momenteel in de markt zet. Het verbinden van de creatieve kant van marketing met de business- en omzetzijde en toevoeging van dynamische leveringsmogelijkheden is een winnende combinatie voor bedrijven en een sleutel tot succes", zegt Melissa Webster, Program Vice President, Content and Digital Media Technologies, IDC. "Deze integratie van workflows helpt een groot aantal problemen op te lossen die hebben geleid tot ongelijksoortige systemen en die het voor marketeers en contentuitgevers lastig hebben gemaakt om klantgerichte content optimaal te beheren."

Beschikbaarheid
Adobe Experience Manager Digital Asset Management is direct wereldwijd beschikbaar.

Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een cloudgebaseerde dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform. De Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en realtime interface, komen marketeers alles te weten over hun campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie op www.marketing.adobe.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht