Geplaatst door Adobe

Adobe kondigt grote updates in Creative Cloud aan tijdens MAX 2018

Amsterdam – 15 oktober 2018 – Tijdens Adobe MAX, de creativity conference in Los Angeles, introduceert Adobe belangrijke updates voor Creative Cloud-applicaties zoals Photoshop CC, Lightroom CC, Illustrator CC, InDesign CC, Premiere Pro CC en Adobe XD. Adobe introduceert bovendien Adobe Premiere Rush CC, de eerste all-in-one, gebruiksvriendelijke videobewerkingsapp voor social media creators, waarmee het maken en delen van video’s op platformen als YouTube en Instagram wordt vereenvoudigd. Adobe geeft ook een voorproefje van de nieuwe iPad-versies van Adobe Photoshop CC en Project Gemini, een tekenapp, waarmee het bedrijf zijn inzet toont voor het bieden van hoogwaardige apps die op alle platformen werken.

“Vandaag onthullen we een portfolio van nieuwe creatieve apps die meerwaarde biedt voor onze community, waarbij creatieve workflows tussen alle apparaten en platformen zijn verbeterd”, aldus Scott Belsky, Chief Product Officer en Executive Vice President, Creative Cloud bij Adobe. “Door te blijven innoveren met onze toonaangevende apps, uit te breiden naar snel groeiende segmenten zoals experience design en social video content, en vooruit te streven in opkomende media zoals touch, voice, 3D en augmented reality, is Adobe Creative Cloud echt het creativiteitsplatform voor iedereen geworden.”

Innoveren met Creative Cloud-applicaties en -diensten
Adobe introduceert belangrijke updates voor zijn desktopapplicaties, waaronder een nieuwe Content-Aware Fill-functie in Photoshop CC; prestatie- en workflowverbeteringen in Lightroom CC en Lightroom Classic; de mogelijkheid om te ontwerpen met fotorealistische, vrije-vorm-gradiënten in Illustrator CC; een krachtige Content-Aware Fit in InDesign CC; de mogelijkheid om direct unieke, gestileerde poppen te creëren en te animeren met behulp van een webcam en referentie-illustraties met het nieuwe Characterizer van Character Animator; een nieuwe rendering-engine voor verbeterde renderpreview-prestaties in Dimension CC; en nieuwe Sensei-zoekfuncties en exclusieve content in Adobe Stock, inclusief een nieuwe bibliotheek met clips van GoPro. Daarnaast kondigt Adobe aan dat er meer aandacht wordt besteed aan de behoeften van de video-animatie-industrie met nieuwe workflows en integraties tussen apps, zoals van Animate naar After Effects, van Animate naar Character Animator en van Adobe XD naar After Effects.

Adobe XD, de all-in-one UX/UI-oplossing voor het ontwerpen van websites en mobiele apps, beschikt nu over nieuwe mogelijkheden waarin gebruik wordt gemaakt van de onlangs verworven Sayspring-technologie om ontwerpers te helpen prototypes te maken van ervaringen en apps voor spraakgestuurde apparaten zoals Amazon Echo. Nieuwe spraakmogelijkheden, waaronder voice triggers en het afspelen van spraak, stellen ontwerpers in staat om in één applicatie een krachtige ervaring te creëren met scherm- en spraakprototyping. Bovendien kunnen ontwikkelaars gebruikmaken van Adobe XD API’s om plug-ins en app-integraties te ontwikkelen die nieuwe functies toevoegen, workflows automatiseren en XD verbinden met de tools en diensten die ontwerpers elke dag gebruiken.

Makers van social video content kunnen creatief aan de slag met Premiere Rush CC
Premiere Rush CC is speciaal ontworpen voor onlinevideomakers en integreert opname, intuïtieve bewerking, vereenvoudigde kleuren-, audio- en motion graphics met eenvoudige publicatie op populaire sociale platformen zoals YouTube en Instagram, allemaal in één gebruiksvriendelijke oplossing. Met Premiere Rush CC hoeven contentmakers geen video-, kleuren- of audio-experts te zijn om video’s van professionele kwaliteit te publiceren. Premiere Rush CC maakt gebruik van de kracht van Premiere Pro CC en After Effects CC, biedt ingebouwde toegang tot professioneel ontworpen motion graphics templates in Adobe Stock om snel aan de slag te gaan en beschikt over een one-click auto-duck functie van Sensei om muziek aan te passen en geluid te normaliseren. Het is bovendien mogelijk om overal toegang te krijgen, zodat gebruikers videoprojecten op het ene apparaat kunnen maken en vanaf een ander apparaat kunnen publiceren met een consistente gebruikerservaring op zowel desktop als mobiele apparaten.

Voorproefje van hoogwaardige creative imaging en tekenapps voor alle apparaten
Adobe geeft een voorproefje van twee toekomstige mobiele apps die zijn ontworpen om een nieuw tijdperk in te luiden voor het maken van content voor alle platformen. Tegelijkertijd vormen ze een aanvulling op de workflows van de bestaande Adobe desktop applicaties:

• Photoshop CC voor de iPad: Photoshop CC voor de iPad is ontworpen voor een moderne touch-ervaring en levert de kracht en precisie van zijn desktoptegenhanger. Met Photoshop CC voor de iPad kunnen gebruikers native PSD-bestanden openen en bewerken met behulp van Photoshops standaard beeldbewerkingstools en het bekende deelvenster Lagen van Photoshop. Met Photoshop CC voor alle apparaten, beschikbaar voor de iPad in 2019, kun je je werk beginnen op een iPad en al je bewerkingen afronden met Photoshop CC op de desktop via Creative Cloud.
  • Project Gemini: Project Gemini, beschikbaar voor de iPad in 2019, is een nieuwe app die is ontworpen om teken- en schilder-workflows tussen apparaten te versnellen. Ook worden raster-, vector- en nieuwe dynamische penselen gecombineerd in één app die speciaal is ontworpen voor tekenen. Project Gemini stelt designers in staat om hun favoriete Photoshop-penselen te gebruiken en te synchroniseren en om eenvoudig met Photoshop CC te werken.

Ongekende productiviteitsverbeteringen met Adobe Sensei
De 2019-release van Creative Cloud biedt talrijke nieuwe Adobe Sensei-functies en productiviteitsverbeteringen die voortbouwen op tientallen bestaande Sensei-functies die al beschikbaar zijn voor Adobe Creative Cloud-, Document Cloud- en Experience Cloud-klanten. Sensei-functies in de release van 2019 zijn:

• Een uitgebreide Content-Aware Fill-werkruimte in Photoshop CC die meer precisie en controle biedt om bewerkers kostbare tijd te besparen bij het werken met hun foto’s.
  • Een nieuwe Content-Aware Fit-functie in InDesign CC die op intelligente wijze een afbeelding en bijsnijdingen detecteert of automatisch in een afbeeldingskader zet.
  • Nieuwe vrije vorm-gradiënten in Illustrator CC waarmee natuurlijke gradiënten kunnen worden gemaakt.
  • Een nieuwe tool in Character Animator CC, Characterizer, die elke portretstijl omzet in een levendig, geanimeerd karakter.

De 2019-release van Creative Cloud is ontworpen zodat creatievelingen succesvoller en productiever kunnen werken. De release biedt aanzienlijke prestatie- en gebruiksverbeteringen, betere integratie tussen applicaties, intuïtieve samenwerkingsfuncties en snellere toegang tot bestanden en diensten. Adobe optimaliseert eveneens de startervaring in apps, waardoor klanten sneller aan de slag kunnen gaan met nieuwe apps en zij nieuwe functies en productmogelijkheden gemakkelijker weten te vinden.

Aanvullende workflow verbeteringen zijn onder andere een contextgevoelig deelvenster Eigenschappen in InDesign CC om opties weer te geven op basis van het geselecteerde object, uitgebreide undo- en auto-resizing-functionaliteit in Photoshop CC, een aanpasbare werkbalk in Illustrator CC en een moderne gebruikersinterface in Bridge CC met ondersteuning voor bulk-uploads van bibliotheken. Creative Cloud-leden krijgen daarnaast de gloednieuwe app Adobe Acrobat DC die een volledig nieuwe manier biedt om werk te delen en te laten reviewen en goedkeuren zonder e-mailbijlagen te versturen of versiecontrole te beheren.

Vooruitblik op immersive design
Adobe geeft ook een voorproefje van Project Aero, een nieuwe cross-device AR-authoring-tool waarmee makers augmented reality-ervaringen kunnen ontwerpen. Project Aero is de eerste AR-app voor ontwerpers en tekenaars en was eerder dit jaar voor het eerst te zien op de Worldwide Developer Conference van Apple. Project Aero biedt optimale AR-ervaringen, waarmee creatievelingen digitale content in de echte wereld kunnen plaatsen. Op Adobe MAX presenteert Adobe een AR-winkel van de toekomst die de spannende mogelijkheden van immersive design-ervaringen laat zien.

Meer mogelijkheden voor zakelijke klanten
Adobe kondigt diepere integraties aan tussen Creative Cloud en Adobe Experience Cloud waarmee creatieve en marketing-workflows worden gebundeld. Met deze integraties hebben merken nu eenvoudig toegang tot materiaal in Experience Manager binnen Creative Cloud-apps, kunnen Adobe Stock-foto’s worden gebruikt in Experience Manager en kan 3D-content die is ontworpen met Dimension CC worden aangepast in Experience Manager en worden gepubliceerd als marketingmateriaal.

Voor een uitgebreid overzicht van Creative Cloud-innovatie en nieuwe functies ga je naar:

Prijzen en beschikbaarheid
Updates voor desktopsoftware van Creative Cloud zijn nu beschikbaar voor alle Creative Cloud-leden, inclusief lidmaatschappen voor individuele gebruikers, studenten, teams, onderwijsinstellingen, overheidsinstanties en bedrijven. De mobiele apps van Adobe zijn vanaf nu beschikbaar in de Apple App Store en Google Play Store.

Photoshop CC voor de iPad, Project Aero en Project Gemini voor de iPad zijn vanaf 2019 beschikbaar. Spark Post voor Android, voorheen beschikbaar als publieke beta, is nu verkrijgbaar als 1.0-app in de Google Play Store.

Het gloednieuwe Premiere Rush CC, nu beschikbaar op Windows en macOS en via de iOS App Store (beschikbaar in Google Play Store vanaf 2019), wordt aangeboden in diverse lidmaatschappen, afgestemd op de unieke behoeften van klanten.

• Premiere Rush CC is beschikbaar voor € 9,99 per maand (excl. btw) voor individuele gebruikers. Premiere Rush CC is ook inbegrepen in de lidmaatschappen Alle Apps, Studenten en Adobe Premiere Pro CC/Eén app en wordt geleverd met 100 GB CC-opslag. Extra opslagmogelijkheden tot 10 TB zijn ook beschikbaar voor aankoop.
  • Premiere Rush CC Starter-lidmaatschap: Het Starter-lidmaatschap is gratis beschikbaar en geeft klanten toegang tot alle Premiere Rush CC-functies, gebruik van desktop en mobiele apps en de mogelijkheid om een onbeperkt aantal projecten te maken en tot drie projecten gratis te exporteren.

Over Adobe MAX
Adobe MAX brengt ’s werelds beste creatieve geesten, grootheden uit de industrie en beroemdheden samen. Keynote-sprekers en presentatoren tijdens MAX 2018 zijn onder anderen filmmaker en Academy Award-winnaar Ron Howard, striptekenaar Nicola Scott, een van ’s werelds meest gevraagde fotografen Albert Watson en comédienne Tiffany Haddish, die MAX Sneaks – een voorproefje van de technologische innovaties van Adobe Research – zal presenteren. MAX-deelnemers zullen ook getuige zijn van een exclusieve trailerpreview van Sony’s aankomende animatiefilm Spider-Man en optredens van Questlove en Lilly Singh. Daarnaast brengt MAX grote technologiebedrijven samen, waaronder HP, CDW, Dell, Google, Samsung en Intel, en design-forward creatieve merken zoals Adidas en Sony. Een livestream van de Adobe MAX-keynotes kun je hier bekijken op maandag 15 oktober vanaf 18:00 uur en dinsdag 16 oktober vanaf 19:00 uur.

Over Adobe Sensei
Adobe Sensei is een framework en verzameling van intelligente diensten, dat ontwikkeld is op het Adobe Cloud Platform, voor het verbeteren van het ontwerpen en leveren van digitale ervaringen. Adobe Sensei maakt gebruik van de enorme volumes aan content en data asset waar het bedrijf over beschikt, maar ook de diepgaande kennis van het creatieve -, marketing- en documentsegment. Adobe Sensei maakt gebruik van geïntegreerd framework van kunstmatige intelligentie en machine learning. Bezoek voor meer informatie: http://www.adobe.com/go/sensei.