Industry Wire

Adobe lanceert storytelling app Slate voor de iPad

Adobe (Nasdaq:ADBE) introduceert Slate, een gratis iPad-app waarmee gebruikers binnen enkele minuten teksten en afbeeldingen om kunnen zetten in mooi vormgegeven webcontent. Slate maakt de expertise van Adobe op het gebied van creatieve software – van digitale beeldbewerking, pagina lay-out, typografie en webdesign –  voor een groot publiek toegankelijk. Studenten, docenten, non-profit organisaties, MKB’ers of corporate communicatieafdelingen kunnen hun rapporten, nieuwsbrieven of reisverhalen vormgeven tot een document dat meteen de aandacht van de lezer trekt. Content van Slate, vormgegeven in een magazine-stijl met fraaie fonts, kleuren en bewegend beeld, past zich aan het apparaat waarop het wordt bekeken. Dit zorgt voor een prikkelende leeservaring op tablets, smartphones of computers. Creaties met Slate zijn hyperlinks die eenvoudig via tekstberichten, e-mail, websites of social media kunnen worden gedeeld.

Adobe Slate bouwt voort op het succes van Adobe Voice, een applicatie voor het maken van animatievideo’s en in 2014 uitgeroepen tot een van de beste apps in de Apple Store. Slate heeft net als Voice een collectie van thema’s die als een rode draad door een verhaal kunnen lopen. De interface maakt het eenvoudig om tekst toe te voegen, de juiste foto’s te kiezen of de juiste looks toe te voegen. Met behulp van een geavanceerde Adobe animatie-engine, laat Slate woorden en beelden meebewegen met de scrolbeweging van de lezer. Hierdoor leest de publicatie veel prettiger. Enkele belangrijke toepassingen zijn:

  • Adembenemende thema’s die de gebruiker in staat stellen eenvoudig de keuze te maken uit fontcombinaties, kleuren en bewegend beeld om ervoor te zorgen dat de publicatie opvalt.
  • Intrigerende foto lay-outs en covers bieden de mogelijkheid om foto’s de aandacht te laten trekken. Hierdoor worden ze het hoogtepunt van het verhaal. Gebruikers kunnen ook bijschriften aan foto’s toevoegen, waardoor ze een integraal onderdeel van het verhaal worden.
  • Design dat zich aanpast aan het apparaat waarop het verhaal wordt gelezen. Zo is elke publicatie op elk apparaat perfect te bekijken.
  • Call-to-Action buttons die verwijzen naar websites en relevante informatie om de lezer aan te moedigen om actie te ondernemen. Zoals ‘doneer nu’-, ‘geef je op’- of ‘lees meer’-knoppen.
  • Deelmogelijkheden verspreiden automatisch content door middel van een link die eenvoudig kan worden gedeeld via social media, tekstberichten, e-mails en blogs. Lezers kunnen de content vervolgens op hun PC, tablet of mobiele telefoon bekijken.

 Quote van Adobe:
“Tegenwoordig wil iedereen op het web verhalen delen die in het oog springen, maar zijn de juiste tools niet voor handen om eenvoudig iets indrukwekkends te creëren. Met eerder al Adobe Voice en nu Slate, kunnen we het publiek met behulp van de Creative Cloud professionele tools geven om dit te bereiken”, aldus Paul Gubbay, vice president of product development, Adobe.

Nieuwe updates voor Adobe Voice
Vanaf vandaag zijn ook de updates voor Adobe Voice beschikbaar die gebruikers de kans bieden om nog meer visuele effecten aan hun Voice-video’s toe te voegen. Nieuwe toepassingen zijn onder andere verbeterde tekst-overlays, nieuwe motion graphics, font layouts en gecategoriseerde videovoorbeelden die je helpen om inspiratie te krijgen. Gebruikers van Adobe Voice kunnen daarnaast zien hoe vaak een video is bekeken of gewaardeerd, wat hen waardevolle informatie oplevert over de impact van hun verhaal.

Handige links:

Video’s

Links

Adobe Slate-voorbeelden

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht