Adobe onthult krachtige innovaties voor Creative Cloud video apps

Adobe (Nasdaq:ADBE) zal tijdens NAB in Las Vegas (7-10 april) een groot aantal updates voor alle video apps in Adobe Creative Cloud presenteren. Adobe voegt onder andere een groot aantal updates toe aan Adobe Premiere Pro CC en Adobe After Effects CC. Deze updates maken dagelijkse werkzaamheden eenvoudiger en sneller waardoor video professionals op een efficiëntere manier indrukwekkende video’s, televisieprogramma’s, films en reclamespotjes kunnen produceren. Tijdens NAB presenteert Adobe tevens nieuwe features voor Adobe Anywhere. Dit is het collaboratieve workflow platform waarmee teams die de professionele video apps van Adobe gebruiken samen kunnen werken met inzet van gecentraliseerde media en assets binnen elk netwerk.

Adobe laat naast de genoemde updates met trots weten dat de Academy Award winnende Kirk Baxter A.C.E. de film ‘Gone Girl’ van David Fincher – met Ben Affleck in de hoofdrol – volledig met Adobe Premiere Pro CC is bewerkt. Dit bevestigt de snelle adoptie van Adobe Creative Cloud tools in de broadcast- en filmindustrie.

De toekomst van Adobe Video
Tijdens de NAB 2014 zal Adobe een sneak peek tonen van de innovaties die binnenkort toegevoegd gaan worden aan de professionele video apps. Belangrijke updates zijn:

• Tijdbesparende bewerkingsfuncties in Premiere Pro CC – Nieuwe features omvatten onder meer Live Text Templates waarmee gebruikers direct binnen Premiere Pro CC tekst kunnen aanpassen in After Effects CC-bewerkingen; autosave naar Creative Cloud voor automatische back-up van projecten; een nieuwe Masking en tracking-functie die zorgt voor zeer nauwkeurige maskers die onderwerpen volgen en gezichten en logo’s kunnen vervagen, wat erg belangrijk is voor bewerking voor nieuwsuitzendingen. Daarnaast verandert het nieuwe Master Clip-effect in Premiere Pro en SpeedGrade de effecten die zijn toegepast in de originele clips en voert deze effecten door in de gehele clip.
  • Krachtige nieuwe updates in After Effects CC zijn onder andere Keying-effecten om betere keying-resultaten te behalen met gecomprimeerd materiaal; Typekit-integratie met Premiere Pro CC en After Effects CC voorziet gebruikers van toegang tot een uitgebreide bibliotheek met lettertypen die op de desktop gebruikt kunnen worden.

Kijk hier voor meer informatie over de nieuwe features binnen Creative Cloud video apps.

In real-time samenwerken met Adobe Anywhere
Adobe heeft tevens belangrijke updates aangekondigd voor Adobe Anywhere. Dit is het moderne collaboratieve workflow platform waarmee gebruikers van Adobe’s professionele video-oplossingen zoals Adobe Premiere Pro CC en Adobe After Effects CC kunnen samenwerken door gebruik te maken van gecentraliseerde media en assets binnen standaard netwerken. Adobe Anywhere is een waardevolle aanvulling op Creative Cloud-applicaties en zorgt ervoor dat grote organisaties die met video werken, zoals omroepen, opleidingsinstituten en overheden, intensief met elkaar kunnen samenwerken. Nieuwe features voor Adobe Anywhere bevatten: Hot Backup, wat zorgt voor real-time back-up van projecten; Rough Cut Support om alvast ruw materiaal in Prelude CC te bewerken en te finaliseren in Premiere Pro CC; en After Effects CC media processing voor directe integratie tussen Anywhere en After Effects CC.

Adobe demonstreert deze nieuwe oplossingen op stand #SL3910 tijdens NAB, in de zuidelijke hal van het Las Vegas Convention Center van 7 tot en met 10 april. Adobe toont tevens belangrijke klant- en partnerinitiatieven op de stand en de professionele video- en broadcast-apps worden tevens gedemonstreerd op de stands van bijna 100 partners tijdens NAB.

Quotes

Steve Warner, vice president of product development, Adobe

• “Van commerciële en publieke omroepen, filmproducenten, bedrijven en video professionals wordt verwacht dat zij constant op de hoogte zijn van nieuwe formats, frame rates en distributiemethoden. Klanten die zijn overgestapt van alternatieve programma’s naar Adobe Creative Cloud vertellen ons dat Adobe apps en oplossingen hen een duidelijk voordeel bieden. Met honderden nieuwe features en verbeteringen die in de afgelopen 12 maanden zijn toegevoegd, leggen we continu de lat hoger met snellere workflows voor video professionals.”

Stacey Foster, Coördinerend Producer, Saturday Night Live

• “De redactie van Saturday Night Live merkte dat de overstap van Final Cut Pro 7 naar Adobe Premiere Pro eenvoudiger was dan gedacht. De leercurve was nauwelijks merkbaar dankzij de intuïtieve, gebruiksvriendelijke aard van Creative Cloud-applicaties. Onze nauwe werkrelatie met Adobe, samen met de implementatie van Creative Cloud heeft werkelijk tot verbluffende resultaten geleid.”