Industry Wire

Geplaatst door affilinet

affilinet Europa door Thomas Cook Group gekozen als partner voor het Europese marketing programma

Londen, 29 februari 2012 – affilinet, de specialist in performance marketing, heeft vandaag aangekondigd dat zij zijn aangesteld door de Thomas Cook Group, één van ’s werelds meest toonaangevende aanbieders van vakantiereizen, om het Europese partner marketing programma van het bedrijf te ondersteunen met een samenhangende strategie in de Europese markten, met behoud van de regionale expertise.

Met een sterk merk opgebouwd te hebben en internationale online uitbreiding door tactische acquisities, wil Thomas Cook haar online partner marketing programma samenvoegen van 11 aanbieders naar één voor de belangrijkste Europese markten. Daarbij wordt ook de huidige relatie met affilinet in Duitsland en Nederland versterkt. Het bedrijf kiest voor de samenwerking met dit netwerk als één partner voor Frankrijk, Duitsland, Nederland en Verenigd Koninkrijk, zo ook als partner voor de lancering van marketingactiviteiten in Oostenrijk en Zwitserland.

Het programma zal ondersteund worden door één enkel platform, en biedt hierdoor een uniforme verslaggeving en optimale tools voor alle markten. Dit geeft Thomas Cook de mogelijkheid tot een meer gecentraliseerde en samenhangende aanpak voor haar online partner marketingactiviteiten, met behoud van de specialistische kennis binnen deze lokale markten.

Louise Mullock, Group Sales and Marketing Director van Thomas Cook Online; “De duidelijke strategie die affilinet bood was doorslaggevend voor de beslissing om voor affilinet te kiezen, inclusief robuuste tactische aanbevelingen op nationaal niveau, sterke doelstellingen voor korte en lange termijn alsook de markt-specifieke activiteiten. Het team heeft ook een indrukwekkende en professionele groep mensen in onze belangrijkste markten, evenals de structuur en de middelen om ons eigen team te versterken. De samenwerking biedt ons de mogelijkheid om efficiënter te werken binnen onze Europese activiteiten door gebruik te maken van één enkel platform van affilinet.”
Dorothea von Wichert-Nick, CEO van affilinet Europa gaat verder, “Het sluiten van een deal met een merk als Thomas Cook is het bewijs van de geïntegreerde benadering die wij hebben aangenomen binnen onze Europese klantstrategie. Wij zijn overtuigd dat onze mogelijkheid tot gecentraliseerde consistentie voor online campagnes binnen meerdere markten, met behoud van de lokale expertise, het doel van Thomas Cook; de inkomsten uit partner marketing activiteiten te vergroten, zal ondersteunen en een aanvulling is op een bredere bedrijfsstrategie.”

Over Thomas Cook Nederland
Thomas Cook Nederland is één van de grootste reisorganisaties in Nederland. Tot de organisatie behoren de touroperators Neckermann en Vrij Uit. Jaarlijks verzorgt Thomas Cook Nederland voor ruim 1 miljoen Nederlanders de vakantie. In totaal werken er zo’n 450 medewerkers bij Thomas Cook.

Thomas Cook Nederland is onderdeel van Thomas Cook Group plc. die met een omzet van 12 miljard euro, beursgenoteerd is in Londen. Ieder jaar kiezen meer dan 19 miljoen mensen ervoor om met Thomas Cook Group plc. te reizen. De Thomas Cook Group met wereldwijd meer dan 33.000 medewerkers en een vloot van 97 vliegtuigen, is de tweede reisorganisatie in Europa en de derde in de wereld.

Over affilinet
affilinet is één van de meest toonaangevende affiliate netwerken in Europa, opgericht in 1997, en biedt weergaloze ervaring, kennis en erfgoed uit de markt. Gevestigd in 7 Europese landen, heeft affilinet meer dan 2.000 affiliate-programma’s in haar netwerk.
affilinet richt zich op het genereren van rendement voor haar klanten via het affiliatie kanaal door het versterken van de verkoop en merknaam vanuit een breed scala van industrieën, waaronder reizen, retail, financiën, telecommunicatie, non-profit, FMCG en automobiel industrie. Haar klanten zijn onder meer Debenhams, Landrover, Virgin Atlantic, KLM, Toys”R”Us en Typhone.

affilinet en zusterbedrijf Sedo zijn eigendom van Sedo Holding, voorheen bekend als AdLINK Group.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht