Geplaatst door ZIGT

AGU nieuwe klant van ZIGT

ZIGT gaat per direct aan de slag voor het Nederlandse AGU. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de ATL-campagnes in de Benelux.

De Benelux-strategie
Het doel van de samenwerking is om de positie van AGU in de markt voor fietskleding, fietstassen, regenkleding en teamwear in de Benelux verder uit te bouwen. ZIGT ondersteunt door middel van onderzoek, een goede synergie tussen de mediamiddelen tot stand te brengen en custom oplossingen voor het zo goed mogelijk bereiken van de doelgroep commuters. Zo is er een contactstrategie uitgewerkt om buiten de introductie van de nieuwe kleding en fietstassen ook het onderscheidend vermogen van deze garments en de visie van AGU uit te kunnen dragen.

Senior Brand Manager Lotte Heijnis van AGU over de nieuwe samenwerking:
“De ATL campagne strategie en executie die we met ZIGT hebben ontwikkeld helpt onze missie en producten bekend te maken bij een bredere doelgroep. We hebben als merk grote stappen gezet met producten die iedereen stimuleren meer te fietsen. Met de ‘Create the difference’ campagne laden we ons merk en nieuwe collecties. We zijn erg enthousiast over de samenwerking met ZIGT, waarin ze goed met ons meedenken en adviseren. Ik heb ZIGT leren kennen als een hele kundige, hands-on partij die ook tijdens de campagne continue blijft zoeken naar optimalisatie.”

Media Director Rik von den Hoff van ZIGT over de nieuwe samenwerking:
“De missie van AGU is duidelijk en simpel te noemen, maar het effect en potentie is groots! De technologische ontwikkelingen van hun producten in samenwerking met Team Jumbo-Visma heeft geleid tot topkwaliteit en design en is doorgevoerd en beschikbaar gemaakt voor toerfietsers en commuters. Een boodschap die wij graag groots helpen te delen. Het is om die reden heel prettig om hen te mogen adviseren in middelen, tactiek en boodschap voor diverse lanceringen. AGU is een echte verrijking voor ons klantportfolio.’

Over AGU
Het Nederlandse merk AGU stimuleert iedereen vaker te fietsen om gezond te blijven en zo bij te dragen aan een schonere wereld. Al ruim 50 jaar maakt AGU fietskleding, teamwear, regenkleding, fietstassen en accessoires die eventuele drempels wegnemen. Die ervoor zorgen dat fietsers de uitrusting hebben om stijlvol en fijn op de fiets te zitten. Op elke afstand, onder alle omstandigheden, over alle wegen en voor iedere fietser: Van de renners van Team Jumbo-Visma tot de dagelijkse forens. #everdayriding

Over ZIGT

ZIGT is de afgelopen jaren uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke mediabureau van de Benelux. Als enige onafhankelijke bureau is ZIGT de afgelopen 7 jaar maar liefst 5x genomineerd geweest voor mediabureau van het jaar bij de AMMA Awards en vorig jaar mocht het die titel ook dragen. ZIGT opereert vrij van sturende inkomsten van media-exploitanten en legt klanten niet vast middels langlopende verplichtingen. Dat is nog steeds uniek in de mediabureaubranche. Vanuit de vier pijlers Merk, Media, Meten en Maken biedt ZIGT on demand oplossingen voor meer dan 200 merken in de Benelux en kent het jaar op jaar een stabiele groei.