Industry Wire

Geplaatst door Edelman

Ahold Delhaize kiest Edelman als global Agency of Record

Amsterdam, 7 maart 2017 Ahold Delhaize heeft internationaal communicatie-marketing-bureau Edelman gekozen als haar wereldwijde Agency of Record voor geïntegreerde communicatie. Edelman zal ondersteunen bij het ontwerp en de implementatie van de volledig geïntegreerde communicatiestrategie, inclusief investor relations, voor het bedrijf, volgend op de omvangrijke fusie van Ahold en Delhaize Group in 2016.

De samenwerking is de uitkomst van een competitieve pitch die onder leiding van het Amsterdamse kantoor werd gewonnen door Edelman. Het werk zal worden geleid vanuit het Amsterdamse kantoor van Edelman met ondersteuning van onder andere de Brusselse, Londense, en New Yorkse kantoren in het wereldwijde netwerk van Edelman.

Arent Jan Hesselink, General Manager van Edelman Amsterdam, geeft aan dat deze samenwerking het belang van een geïntegreerde benadering voor strategische communicatie onderstreept: “Bij Edelman geloven we dat aandacht, vertrouwen en reputatie het meeste betekenen wanneer het ‘earned’ is, en we streven naar een naadloze integratie van alle communicatie die via de verschillende kanalen en disciplines loopt om in deze visie te voorzien. We zijn zeer trots en verheugd Ahold Delhaize te mogen ondersteunen bij hun ambitie om een ‘best-in-class’ praktijk te creëren voor wereldwijde communicatie.”

Charles Davis, Senior Vice President Global Communications bij Ahold Delhaize, zegt: “We hebben Edelman gekozen om zijn sterke internationale netwerk en kennis, maar vooral vanwege de ambitieuze benadering van geïntegreerde communicatie. Die benadering matcht met onze aspiraties voor Ahold Delhaize bij de implementatie van onze Better Together-strategie, die gericht is op bepalende lokale merken in 11 landen.”

Over Edelman

Edelman is ‘s werelds grootste onafhankelijke communicatie- en marketingbureau. Edelman helpt bedrijven en organisaties bij het ontwikkelen, promoten en beschermen van hun merken en reputaties. Vanuit het meest duurzame kantoorgebouw ter wereld, The Edge, op de Zuidas ontwikkelt Edelman geïntegreerde marketingcommunicatieprogramma’s voor klanten uit binnen- en buitenland. Via het geïntegreerde Edelman Digital heeft Edelman lokaal en internationaal veel expertise in huis op het gebied van online communicatie en de inzet van social media.

Edelman heeft wereldwijd meer dan 65 vestigingen. Edelman is in 2016 door Holmes Report uitgeroepen tot Global Agency of the Year en won de ‘Grand Prix Cannes Lions for PR’ in 2014; zes Cannes Lions in 2015 en de ‘Grand Prix in the Titatanium category’ in 2016. In 2015 behoorde Edelman voor een vierde maal tot Glassdoor’s ‘Best Places to Work’. Edelman is eigenaar van onderzoeksbureau Edelman Intelligence en United Entertainment Group, een joint venture met United Talent Agency.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht