Industry Wire

Ahold kiest voor het synchroniseren van productinformatie met SRC-PDM

Ahold breidt het gebruik van SRC-PDM uit voor de ontvangst en de verwerking van productinformatie via het Global Data Synchronisatie Netwerk (GDSN). Ahold gaat SRC-PDM nu ook inzetten om productinformatie van leveranciers geautomatiseerd te ontvangen voor Etos en AH Online.

De goede ervaringen met SRC-PDM bij Albert Heijn Nederland, België en Duitsland hebben Ahold overtuigd dat SRC-PDM de juiste oplossing is om de groeiende stroom van artikelinformatie te verwerken. “Supermarktconcern Albert Heijn maakt al negen jaar naar volle tevredenheid gebruik van SRC-PDM en de ondersteuning van SRC. Dat is de basis geweest voor de keuze om SRC-PDM ook breder in te zetten”, zegt Armand Schins, Data Quality & Governance Manager van Ahold.

Naast logistieke en commerciële kenmerken wordt in 2014 de artikelinformatie uitgebreid met digitale etiketinformatie. De uitbreiding met afbeeldingen staat ook op het programma voor de komende jaren. De behoefte naar het uitwisselen van gestandaardiseerde, kwalitatieve productinformatie groeit sterk. Leveranciers worden tegenwoordig gevraagd labelinformatie elektronisch te delen met retailorganisaties die deze producten ook online verkopen. De Europese Verordening ‘Voedselinformatie voor consumenten’ (1169/2011) schrijft voor dat uiterlijk december 2014 bij online verkoop van levensmiddelen de labelinformatie beschikbaar moet zijn.

Klik hier om de presentatie te downloaden van Armand Schins over de toepassing van SRC-PDM bij Ahold voor optimale datakwaliteit.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht