Geplaatst door GTT

Amagi selecteert GTT voor ondersteuning van Cloud Managed Broadcast services voor TV en streaming media

Amsterdam, 13 januari 2021GTT Communications, Inc. (NYSE: GTT), de toonaangevende internationale leverancier van cloud-netwerken voor multinationals, kondigt vandaag aan dat Amagi, een wereldwijde SaaS-speler op het gebied van broadcast- en streaming-technologie, het netwerk van GTT gaat gebruiken voor zijn cloud-managed broadcast services voor klanten in de VS en Europa.

Amagi transformeert de manier waarop de media- en omroepsector content levert aan kijkers over de hele wereld. De diensten helpen klanten de transitie te maken van een fysiek on-premises bedrijfsmodel naar een flexibele, veilige en cloud-gebaseerde aanpak. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Amagi’s flexibele cloud-infrastructuur, waarmee klanten live lineaire uitzendingen van hoge kwaliteit kunnen creëren en distribueren. Amagi is een baanbrekende B2B SaaS-leverancier voor de media- en entertainmentindustrie die al zijn technologie gebaseerd heeft op een public cloud-infrastructuur.

Srinivasan KA, medeoprichter van Amagi: “De broadcast-industrie ondergaat momenteel een grote verandering. Het afgelopen jaar heeft gezorgd voor een stroomversnelling door de plotselinge verschuiving van werken op kantoor naar werken op afstand. Amagi’s cloud-platform zorgt ervoor dat klanten hun media-activiteiten op afstand in de cloud kunnen beheren, waardoor grote flexibiliteit ontstaat zonder verlies van zichtbaarheid en controle. GTT’s cloud netwerkdienst geeft klanten direct veilig toegang tot hun cloud-platform, waardoor hun content profiteert van de lage latentie en hoge weerbaarheid van GTT’s internationale Tier 1 netwerk.”

GTT levert aan Amagi:

• Verscheidene ethernet-connecties vanuit Londen naar toonaangevende TV-exploitanten in de VS en Europa.
  • Directe verbindingen met het wereldwijde videonetwerk van GTT, wat bestaat uit 100+ video PoP’s en 100% QoS infrastructuur-diensten voor uitzendingen met lage latentie, lage jitter en hoge resolutie.
  • De mogelijkheid om incidenteel de videodiensten van Amagi’s London Broadcast Distribution Nodes in te zetten voor bekende internationale locaties, zoals grote TV studio’s, stadions en satellite downlink stations.
  • Dedicated Tier 1 internettoegang voor Amagi’s Broadcast Distribution Nodes in Amsterdam en London voor toegang tot de public cloud-hosted SaaS diensten.

“We zijn trots dat we Amagi mogen ondersteunen bij de levering van hun toonaangevende diensten aan omroepen, tv-netwerken en streaming-platformen die gebruik maken van de cloud”, zegt Tom Homer, GTT senior vice president EMEA. “Amagi’s sterke cloud-technologie, ondersteund door GTT’s netwerkconnectiviteitsplatform, betekent een veilige, flexibele en schaalbare dienst voor omroepen die hun uitzendingen op afstand in de cloud willen beheren, zonder in te leveren op prestaties en controle.”

Klanten van Amagi zijn onder andere CuriosityStream, Discovery, Fox Networks, MGM, NBCUniversal, PeopleTV, Tastemade, Tegna, Vice TV and Warner Media.