Industry Wire

Geplaatst door Zalando

Ambitieuze doelstellingen Zalando tijdens Cyber Week

BERLIJN, 25 NOVEMBER 2019 // Zalando, Europa’s grootste online platform voor mode en lifestyle, is gestart met de vijfde Cyber Week in aanloop naar Black Friday op 29 november. Via het platform verbindt Zalando meer dan 29 miljoen klanten rechtstreeks aan het brede assortiment met kortingen tot 70% op seizoensmode, inclusief schoonheidsproducten en items uit het partnerprogramma.

Tijdens Cyber Week onthult Zalando elke dag een nieuwe flash verkoop in verschillende categorieën, oplopend tot ruim 200.000 items met korting op Black Friday. Als onderdeel van het Zalando-platform zullen diensten als Zalon en Zalando Lounge ook deelnemen aan Cyber Week met hun eigen aanbiedingen en speciale campagnes.

Moritz Hahn, Senior Vice President Commercial Business van de Zalando Fashion store: “Cyber Week is voor Zalando een belangrijke strategische pijler om de GMV en het aantal klanten verder te laten groeien. Dit werd vorig jaar opnieuw bevestigd met alleen al tijdens Black Friday meer dan 4.200 bestellingen per minuut tijdens piekmomenten. Daarmee overtrof de verkoop onze reeds hoge verwachtingen. Dit jaar zullen we van de hele Cyber Week gebruikmaken om onze ambitieuze groeidoelstellingen te realiseren en klanten tijdens de drukste verkoopperiode van het jaar te overtuigen dat Zalando hun startpunt voor mode is.”

Klanten die geïnteresseerd zijn in een Zalando Plus-lidmaatschap, krijgen tijdens Cyber Week de mogelijkheid zich in te schrijven voor een kortingsprijs van 9,90 euro in plaats van 15 euro. Hiermee wil Zalando het aantal Plus-leden verder laten groeien. Bovendien krijgen Zalando Plus-leden 10% extra kortingen voor een nog aantrekkelijkere winkelervaring.

In navolging van de onlangs aangekondigde duurzaamheidsstrategie do.MORE, committeert Zalando zich ook tijdens Cyber Week aan haar CO2-neutrale belofte bij de uitvoer van haar eigen activiteiten en alle leveringen en retouren. Zalando compenseert alle CO2-emissies die niet worden voorkomen door operationele verbeteringen, zoals hernieuwbare energie, orderbundeling of groene bezorgopties. Bovendien kunnen klanten die willen bijdragen aan klimaatneutraliteit hun bestelling compenseren tijdens het afrekenproces.

De komende dagen zal Zalando achtergrondverhalen delen over hoe verschillende gebieden Cyber Week beïnvloeden. Onderwerpen zijn onder andere hoe artificial intelligence de winkelbeleving van klanten faciliteert, hoe Europese klanten het hele jaar door op Zalando winkelen en welke stappen klanten kunnen nemen om duurzame keuzes te maken tijdens Cyber Week. Daarnaast vertellen twee Zalando medewerkers hoe Cyber Week is uitgegroeid tot een van de belangrijkste verkoopevenementen in Europa. Alle verhalen zullen beschikbaar zijn via de corporate newsroom van Zalando.

Over Zalando

Zalando is Europa’s grootste online platform voor fashion. Opgericht in 2008 in Berlijn, bedient Zalando meer dan 28 miljoen actieve klanten in 17 markten met kleding, schoenen, accessoires en cosmetica. Het assortiment van internationale merken varieert van wereldberoemde namen tot lokale labels. Ons platform is een one-stop fashionbestemming voor inspiratie, innovatie en interactie. Als Europa’s meest modieuze tech-bedrijf, werken we doorlopend aan digitale oplossingen om de fashion journey te verbeteren: voor onze klanten, partners en elke speler in het Zalando-verhaal. Ons doel is om het startpunt voor fashion te worden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht