Industry Wire

Geplaatst door Amsterdam Marketing Press Office

Amsterdam heeft primeur met real time informatie over wachttijden musea en attracties

Amsterdam Marketing start per vandaag in samenwerking met de Gemeente Amsterdam een pilot om real time informatie over wachttijden bij musea en attracties beschikbaar te stellen via www.iamsterdam.nl/rijenradar. De pilot duurt drie maanden. Het doel van de pilot is enerzijds om te bekijken of inzicht in wachttijden een bijdrage kan leveren aan het spreiden van bezoekers over de stad en de regio en anderzijds of dit inzicht een positieve bijdrage levert aan de bezoekerservaring. Dit experiment is nog nooit eerder gedaan en Amsterdam heeft hierin de wereldwijde primeur.

Samen met in totaal tien musea en attracties in Amsterdam en de regio verzamelt Amsterdam Marketing de real time informatie en stelt het beschikbaar aan het publiek. Bezoekers kunnen op de (mobiele) site van www.iamsterdam.nl/rijenradar (en www.iamsterdam.com/livelines) de real time informatie van de wachttijden bekijken.

Als blijkt dat de pilot een succes is, kan het platform verder uitgerold worden door meer instellingen toe te voegen om inzicht te krijgen in de wachttijd bij de kassa’s.

Evaluatie

Het experiment wordt geëvalueerd door de wachtrijgegevens gedurende de pilot te monitoren. Daarnaast wordt het (klik)gedrag van de bezoekers op de Rijenradar-pagina gemonitord en worden pop-up vragen aan hen gesteld. Ook het aantal clicks naar de wachttijden op iamsterdam.com is onderdeel van de evaluatie.

Deelnemende musea en attracties

Musea en attracties die meedoen aan deze pilot: Van Gogh Museum, Anne Frank Huis, Rijksmuseum, Heineken Experience, Scheepvaart Museum, Tropenmuseum, Eye Filmmuseum, Cobra Museum, Frans Hals Museum en Rembrandthuis.

Over Amsterdam Marketing (niet voor publicatie)
Amsterdam Marketing is de citymarketingorganisatie voor de Metropool Amsterdam. We zijn dé gids voor bewoners, (inter)nationale bezoekers en Nederlandse en buitenlandse bedrijven. We bouwen aan een gezonde stad met als uitgangspunt een goede balans in wonen, werken en recreëren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht