Geplaatst door 369method

Met app 369method efficiënt naar betrokken medewerkers

369method is een startup op het gebied van medewerkersbetrokkenheid. Het grote verschil met bestaande tevredenheidsonderzoeken is dat 369method doorlopend en actief de betrokkenheid van medewerkers toetst en organisaties snel en flexibel laat bijsturen. “369method is erop gericht om performance indicatoren zoals productiviteit, verloop en ziekteverzuim, te verbeteren aan de hand van hogere medewerkersbetrokkenheid”, stelt medeoprichter Aleksander Tchernov.

Niet-betrokken en ongemotiveerde medewerkers zijn desastreus voor iedere organisatie. Zeker omdat medewerkers het belangrijkste kapitaal zijn voor een bedrijf. Door te zorgen voor een zo optimaal mogelijke werkomgeving waarin werknemers zich betrokken voelen, kunnen organisaties beter presteren. Helaas zijn medewerkersbetrokkenheid onderzoeken bij veel bedrijven nog een ondergeschoven kindje. De onderzoeken worden niet frequent uitgevoerd en de verwerking van de resultaten laat vaak lang op zich wachten. Tegen de tijd dat de resultaten bekend worden gemaakt, spelen er vaak alweer andere zaken die meer aandacht behoeven. Tevens blijken organisaties vaak verkeerde of teveel zaken te meten en de resulterende data niet in concrete actieplannen te kunnen omzetten. En omdat er niet adequaat met hun feedback wordt omgegaan, raken medewerkers nog minder betrokken.

Productiviteit omhoog, ziekteverzuim omlaag
Met 369method (zowel de bedrijfsnaam als de naam van de app) wordt het monitoren en verbeteren van medewerkersbetrokkenheid eenvoudig en effectief. Aan de hand van drie criteria kunnen werknemers aangeven wat zij persoonlijk onder hun ideale werkplek verstaan. De methode is vooral bedoeld voor organisaties die door middel van een bottom-up benadering de productiviteit willen verhogen, het verloop van medewerkers naar beneden willen brengen en het ziekteverzuim onder medewerkers willen verlagen.

Inzicht en ondernemerschap
Medeoprichter van 369method, Maarten van Hoof: “Organisaties zijn gebaat bij betere performance, betere voorspelling van toekomstige performance en ondernemerschap op ieder niveau binnen het bedrijf. Onze methode is erop gericht om performance indicatoren te verbeteren door hogere betrokkenheid van werknemers. Bovendien verschaft het dashboard inzicht in de ontwikkeling van medewerkersbetrokkenheid op teamniveau en de correlatie daarvan met toekomstige performance van een team, een bedrijfsonderdeel of de gehele organisatie. Tot slot kunnen bedrijven aan de hand van onze methode profiteren van creativiteit en ondernemerschap van hun medewerkers door ze aan het stuur te zetten op weg naar een betere werkomgeving, betere klantbediening en efficiëntere samenwerking.”