Geplaatst door Apple

Apple introduceert Apple Music Sing

Apple Music geeft nu nog meer mogelijkheden met songteksten: een prachtige nieuwe feature waarmee muziekliefhebbers met tientallen miljoenen nummers kunnen meezingen

CUPERTINO, CALIFORNIË — 6 december 2022, Apple heeft vandaag Apple Music Sing aangekondigd, een leuke nieuwe feature waarmee gebruikers mee kunnen zingen met hun favoriete nummers, met aanpasbare zang1 en songteksten die in real time worden weergegeven. Apple Music Sing bevat meerdere songtekstweergaven, zodat muziekfans de melodie kunnen zingen, duetjes kunnen uitvoeren, in het achtergrondkoortje kunnen plaatsnemen en meer – allemaal geïntegreerd in de weergaloze songtekstmogelijkheden van Apple Music. In combinatie met een voortdurend groeiende catalogus met tientallen miljoenen meezingbare nummers kan iedereen dankzij Apple Music Sing nu heel makkelijk meezingen. Thuis of onderweg, alleen of met vrienden.

Apple Music Sing komt later deze maand wereldwijd beschikbaar voor abonnees van Apple Music en is te gebruiken op iPhone, iPad en de nieuwe Apple TV 4K.

“Songteksten zijn bij Apple Music ontzettend populair,” zegt Oliver Schusser, vicepresident van Apple Music en Beats bij Apple. “We weten dat onze gebruikers overal ter wereld graag met de tekst van hun favoriete nummers meelezen en we wilden nog een stapje verder gaan door ook de mogelijkheid te bieden om mee te zingen. Het is echt ontzettend leuk en onze klanten zullen het zeker waarderen.”

Apple Music Sing bevat:

• Aanpasbare zang: Gebruikers kunnen nu het volume van zanglijnen bepalen. Bij miljoenen nummers in de catalogus van Apple Music kunnen ze meezingen met de zanglijn van de oorspronkelijke artiest, zelf de leadzang voor hun rekening nemen of juist iets anders doen.
  • Songteksten in realtime: Meezingen gaat met een nog preciezere timing. Apple Music markeert op het scherm het exacte moment dat er gezongen wordt, alsof de woorden dansen op het ritme van de zang.
  • Achtergrondkoortje: Gelijktijdig gezongen zanglijnen kunnen onafhankelijk van de melodielijn bewegen, zodat ze makkelijker te volgen zijn.
  • Duetweergave: Meerdere zanglijnen zijn aan weerszijden van het scherm te zien, zodat duetten of tracks met nog meer zanglijnen makkelijk mee te zingen zijn.

Apple Music lanceert ook een pakket van meer dan 50 speciale playlists met legendarische nummers, duetten, koren en themanummers die mensen over de hele wereld aan het zingen krijgen – volledig geoptimaliseerd voor Apple Music Sing.

Beschikbaarheid

• Apple Music Sing is later deze maand wereldwijd beschikbaar voor abonnees van Apple Music.2
  • Apple Music Sing zal te gebruiken zijn op iPhone, iPad en de nieuwe Apple TV 4K.

Over Apple Met de introductie van de Macintosh in 1984 ontketende Apple een ware revolutie op het gebied van persoonlijke technologie. Tegenwoordig loopt Apple wereldwijd voorop met zijn innovatieve iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en Apple TV. De vijf softwareplatforms van Apple (iOS, iPadOS, macOS, watchOS en tvOS) zorgen voor een naadloze ervaring op alle Apple devices en geven toegang tot baanbrekende diensten als de App Store, Apple Music, Apple Pay en iCloud. De ruim 100.000 medewerkers van Apple doen er alles aan om de beste producten ter wereld te maken en de wereld beter achter te laten dan hij was. Over Apple Music Apple is dol op muziek. Met iPod en iTunes heeft Apple de manier waarop je naar muziek luistert volledig veranderd. Vandaag de dag is er het bekroonde Apple Music, dat muzikanten, componisten, liedjesschrijvers, producers en fans op hun wenken bedient. Het aanbod omvat ruim 100 miljoen nummers, speciaal samenstelde afspeellijsten en de Apple Music-radio met de beste interviews, gesprekken en internationale premières. Dankzij origineel materiaal van de grootste namen uit de muziekwereld, features als automatisch afspelen en synchroon lopende songteksten, Lossless-audio en het overweldigende geluid van ruimtelijke audio met Dolby Atmos zit je als muziekliefhebber helemaal goed. Ook voor artiesten speelt Apple Music een rol van betekenis, want luisteraars kunnen niet alleen naar al hun favorieten luisteren, maar ook heel simpel nieuwe muziek ontdekken. Apple Music is in meer dan 165 landen en regio’s beschikbaar op iPhone, iPad, iPod touch, Mac, Apple Watch, Apple TV, HomePod mini, CarPlay en via music.apple.com/nl. Verder is Apple Music ook beschikbaar via populaire slimme speakers, smart-tv’s en Android- en Windows-devices. Apple Music is reclamevrij en verstrekt geen consumentengegevens aan derden. Ga voor meer informatie naar apple.com/nl/apple-music

1. Met de zangregelaar wordt het volume van een zanglijn aangepast, maar de zanglijn zelf verdwijnt niet.
  2. De feature is niet beschikbaar voor abonnees van Apple Music Voice.