Applicatieplatform OutSystems nu ook als PaaS-oplossing

Maarssen, 7 oktober 2013 – OutSystems levert zijn platform voor het ontwikkelen en opleveren van enterprise web- en mobiele applicaties vanaf vandaag  ook als Platform as a Service (PaaS). Het OutSystems Platform, het enige applicatieplatform waarmee Java- en .Net-applicaties gegenereerd kunnen worden met volledig geautomatiseerde DevOps-ondersteuning, is daarmee geschikt voor zowel cloud-, on-premises als hybride omgevingen. Hiermee maakt OutSystems het nog gemakkelijker voor IT-organisaties om hoogwaardige en gebruiksvriendelijke bedrijfsapplicaties te ontwikkelen, uit te rollen en te beheren.

Het OutSystems Platform, dat meer dan 36.000 keer is geïnstalleerd in 24 landen en 22 sectoren, staat bekend om de snelheid waarmee .Net- en JBoss-applicaties kunnen worden opgeleverd zonder dat een opeenhoping van achterstallige change requests ontstaat. In vergelijking met andere platformen staat het OutSystems Platform goed bekend in de markt als het gaat om portabiliteit, de mate waarin ontwikkelaars in control zijn en de afwezigheid van cloud lock-in en DevOps-processen. Met Versie 8.0 worden het gemak en de buitengewone prestaties van het OutSystems Platform nu ook ontsloten voor Oracle WebLogic Server.

Platformportabiliteit
Het OutSystems Platform is portable en open, waardoor er geen enkel risico van cloud lock-in is.

• Public Cloud – Het OutSystems Platform is beschikbaar als een publieke cloud-oplossing. OutSystems heeft Amazon geselecteerd als zijn cloud service provider, maar klanten van OutSystems kunnen met het zelfde gemak het platform hosten bij een cloud service provider van hun eigen keuze.
  • Private Cloud – Het OutSystems Platform kan zowel worden ondergebracht in een private cloud-omgeving die wordt beheerd en onderhouden door een derde partij als in een private cloud-omgeving in het eigen datacenter van de klant.
  • On-Premises – De optie van het OutSystems Platform als on-premises oplossing blijft behouden.
  • Hybrid – Elke combinatie van public cloud, private cloud en on-premises is mogelijk. Klanten kunnen bijvoorbeeld ontwikkelen en testen in een public cloud-omgeving en de applicatie vervolgens uitrollen in een private cloud of on-premises omgeving. Met hetzelfde gemak kunnen delen van applicaties in verschillende omgevingen worden ontwikkeld en opgeleverd, afhankelijk van welke omgeving het beste aansluit bij de functionele eisen van de applicatie.

‘Gebruik maken van een cloud-oplossing teneinde een hoge productiviteit te bewerkstelligen bij de ontwikkeling van bedrijfsapplicaties, betekent niet dat dit ten koste moet gaan van de controle die je hebt over je data, processen en systemen’, aldus Paulo Rosado, grondlegger en CEO van OutSystems. ‘Bedrijven willen hoe dan ook “cloud lock-in” vermijden zoals die wel het geval is bij oplossingen als force.com. Wat in hun cloud wordt ontwikkeld, blijft in hun cloud. Onze klanten daarentegen hebben duidelijk behoefte aan hybride oplossingen en oplossingen waarbij in de cloud kan worden gestart en waarbij gemakkelijk de overstap naar een on-premises omgeving gemaakt kan worden en vice versa. Op deze manier schep je optimale omstandigheden waarbij het bestaande systeemlandschap als vertrekpunt voor uitbreidingen, business development en innovatie kan dienen. Door het platform nu ook als PaaS aan te bieden voorziet OutSystems in een enterprise-waardige oplossing die schaalbaar en portable is en die uit te breiden is al naar gelang de behoefte.’

Kenmerken van het OutSystems Platform

• Enterprise, van ontwerp tot change management Klanten kunnen schaalbare en complexe applicaties opleveren die eenvoudig zijn aan te passen en te integreren met het bestaande systeemlandschap. Voorzieningen als one-click publish, geautomatiseerde DevOps-mogelijkheden, en integriteitchecks binnen en over applicaties zorgen er voor dat applicaties snel in gebruik genomen kunnen worden.
  • Uitbreidbaarheid, flexibiliteit en controle Het genereren van standaard Java of .NET code met ondersteuning voor Red Hat JBoss, Oracle WebLogic en Microsoft IIS/Windows Server, maakt het OutSystems Platform tot een open applicatieontwikkelingplatform met uitgebreide mogelijkheden voor ontwikkelaars.
  • Actieve en groeiende community van ontwikkelaars Het OutSystems Community forum voor ontwikkelaars telt op dit moment meer dan 15.000 leden. Binnen de community wisselen ontwikkelaars adviezen en technieken uit, beantwoorden vragen van anderen en dragen op deze manier aan het uitbouwen van de OutSystems Forge. De OutSystems Forge is een verzamelplaats van herbruikbare applicatiemodules, connectors en componenten die gebruikt kunnen worden om de oplevering van applicaties te versnellen.

‘Met het OutSystems platform hebben wij veel sneller dan dat wij voor mogelijk hielden complexe en schaalbare applicaties opgeleverd’, zegt Rogério Campos Henriques, CIO van Fidelidade, de grootste verzekeringsmaatschappij in Portugal. ‘Het feit dat het applicatieplatform van OutSystems nu ook als PaaS-oplossing wordt aangeboden zal de efficiëntie en effectiviteit van het ontwikkelen en beheren van enterprise web- en mobiele applicaties alleen maar doen toenemen. De mogelijkheid om het platform weer on-premises of in een hybride omgeving onder te brengen maakt OutSystems uniek.’

Het OutSystems Platform kan 30 dagen gratis worden gebruikt via: http://www.outsystems.com/try/

Over OutSystems
Klanten van OutSystems faciliteren en stimuleren innovatie door snel  flexibele enterprise web- en mobiele applicaties op te leveren. OutSystems adresseert een IT-problematiek  van bijna €1,5 bln. –80% van het totale IT-budget wordt enkel gebruikt om bestaande systemen draaiende te houden (Keeping The Lights On, KTLO). Het OutSystems Platform stelt IT-organisaties in staat om in een korter tijdbestek en met minder kosten innovatieve businessoplossingen op te leveren en het aantal change requests sterk te reduceren. OutSystems is het enige applicatieplatform waarmee Java- en .Net-applicaties gegenereerd kunnen worden die on premisses of in de cloud kunnen draaien. Het OutSystems Platform is inmiddels meer dan 36.500 geinstalleerd in 22 sectoren en 24 landen en wordt ondersteund door een actieve community van meer dan 6.000 ontwikkelaars. Meer informatie kunt u vinden op www.outsystems.com