Industry Wire

Geplaatst door Arrow TV

ARROW.TV, het muziekplatform voor ‘underserved’ doelgroepen, start crowdfunding campagne

Waar muziekdiensten als Deezer, Spotify en Soundcloud zich richten op muziek voor het grote publiek, richt ARROW.TV zich met video op muziekliefhebbers van vaak door reguliere media onderbediende genres. Met een selecte keuze in genres en songs met eigen curation en focus op video, biedt ARROW.TV unieke content. Na een uitgebreide ‘Proof of Concept’ fase startte Adrian Ossendrijver, co-founder van ARROW.TV, afgelopen maand een crowdfunding campagne om het platform verder te ontwikkelen en internationaal uit te rollen.

Binnen de muziekbranche vindt een verschuiving plaats van traditionele media naar online distributie. Naast het online beluisteren van muziek, is wereldwijd een exponentiële groei te zien in online video consumptie. Naast YouTube is het muziek-videoaanbod beperkt. “Er bestaan nog geen videomuziekdiensten met de unieke curation die wij met ARROW.TV bieden. Ons selecte aanbod is verrassend en biedt content die je ook zonder ‘search and stress’, kunt consumeren” aldus Ossendrijver. ARROW.TV biedt hiermee een toegevoegde waarde op het huidige aanbod.

Curated video muziekplatform

Met een select aantal muziekgenres, aangevuld met interviews, live-muziek en eigen content, stelt het platform kwaliteit boven kwantiteit. Naast Rock met hierin verschillende sub-genres, biedt het platform o.a. ook genres als blues, country, metal en latin. Met een mix van oud en nieuw repertoire krijgt de kijker, zonder te hoeven zoeken, een gevoel van herkenning maar wordt zij ook verrast.

ARROW.TV is een zogenoemd O.T.T. (Over The Top) online video platform. Dit betekent dat de dienst beschikbaar is op verschillende devices en platforms. Full-screen content voor desktop en mobiel en binnenkort ook beschikbaar voor Smart TV’s. Inmiddels zijn gedurende de ‘Proof of Concept’ fase al ruim drie miljoen video’s afgespeeld door ruim 500.000 gebruikers.

Internationale uitbreiding en Crowdfunding

Momenteel is ARROW.TV een gratis dienst met advertenties. Met de crowdfunding campagne op het internationale online crowdfunding platform Eureeca, streeft ARROW.TV ernaar de benodigde financiering op te halen voor uitbreiding met premium interactieve- en on-demand diensten en internationale uitrol. Juist door de sterke doelgroepbenadering, kan het videoplatform relatief gemakkelijk internationaal worden aangeboden. Equity-crowdfunding, waarbij investeerders aandelen krijgen in ruil voor financiering, biedt voordelen voor beide partijen. Bij succes is de Return on Investment voor de investeerder hoger dan bij andere vormen van crowdfunding terwijl de ondernemer bij equity-crowdfunding 100% gebruik van de gelden heeft.

De ervaren oprichters Adrian en Mike Ossendrijver combineren in ARROW.TV hun kennis van online digital marketing, media, muziek en technologie en hebben verschillende partners voor eigen technologieontwikkeling en video-handling aan zich gebonden om van het platform een succes te maken. De eigen technologie geeft tevens een mogelijkheid voor andere toepassingen en branches.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht