Geplaatst door Aruba

Aruba breidt netwerksegmentatie uit naar de cloud door integratie met AWS Cloud WAN

Amstelveen, 7 december 2021Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, kondigt Aruba SD-WAN-ondersteuning en een integratie met Amazon Web Services’ (AWS) nieuwe AWS Cloud WAN, een innovatieve cloud networking-service, aan. Deze nieuwe oplossing maakt het voor Aruba-klanten mogelijk om het op beleid gebaseerde framework van AWS Cloud WAN te gebruiken voor het creëren van geavanceerde WAN-topologieën met geïntegreerde netwerksegmentatie die naadloos aansluiten op de Aruba SD-WAN-fabric. Door deze nieuwe integratie kunnen alle voordelen van netwerksegmentatie aan de edge – in het LAN en WAN – worden uitgebreid naar de AWS-cloud.

Nu bedrijven de cloud steeds vaker inzetten om hun applicaties te hosten, willen zij ook de beschikking hebben over de meest flexibele en moderne SD-WAN-oplossingen die de hoogste return on cloud investment genereren. Net zo belangrijk is dat deze bedrijven cloud-infrastructuren, zoals AWS global network, gebruiken om flexibelere en veiligere enterprise WAN’s te bouwen.

Aruba ondersteunt nu het breedste scala aan integraties met AWS. Dit maakt Aruba SD-WAN de beste keuze voor cloud-first organisaties. Daarnaast is dit het derde jaar op rij dat Aruba een affiliate is voor nieuwe AWS network services: in 2019 lanceerde Aruba API-gebaseerde automatisering met de AWS Transit Gateway Network Manager en in 2020 kondigde Aruba ondersteuning aan voor AWS Transit Gateway Connect.

Aruba’s SD-WAN-oplossing, een belangrijk onderdeel van Aruba’s ESP (Edge Services Platform), biedt organisaties een geavanceerde, flexibele route voor AWS network services, waardoor gebruikers hun SD-WAN eenvoudig kunnen integreren met verschillende hybride en multicloud-services. Aruba’s integratie met AWS Cloud WAN biedt volledige ondersteuning voor cloud connectivity use cases die LAN/WAN-netwerksegmentatie en verkeersisolatie uitbreiden van de edge naar het wereldwijde AWS global backbone network.

De voordelen van LAN/WAN-segmentatie met AWS Cloud WAN zijn:

• Verbeterde netwerkbeveiliging van de edge tot de cloud: segmenteer gebruikers, apparaten, applicaties en WAN-services eenvoudig in veilige end-to-end-zones die compliant zijn met vooraf gedefinieerd beveiligingsbeleid, de geldende wetgeving en de business-doelen. Dit biedt een consistent beveiligingsbeleid en geautomatiseerde implementatie in de hele organisatie. Fijnmazige LAN-segmentatie wordt vertaald naar gedegen, VRF-achtige privénetwerksegmenten in AWS Cloud WAN.
  • Snellere spin-up van nieuwe branch sites en Cloud VPC’s: de geïntegreerde oplossing, gecombineerd met de nieuwe “one-click” EdgeConnect VPC-functionaliteit, automatiseert netwerkimplementaties. Hierdoor wordt de complexiteit weggenomen die gepaard gaat met handmatige, stapsgewijze configuratie van de SD-WAN (IPSec-tunnels, segmentatie, routetabellen en VRF’s) met het algemene AWS Core Network Policy, wat tijdrovend en foutgevoelig kan zijn.

Organisaties kunnen nu beleidsgebaseerde netwerksegmentatie uitbreiden van de edge – van campus, branche, microbranche tot oplossingen voor het werken op afstand – naar het AWS global network. De Aruba SD-WAN-integratie met AWS Cloud WAN wordt uitgevoerd via Aruba Orchestrator en Aruba Central, waardoor geavanceerde WAN-netwerken eenvoudig geïmplementeerd en beheerd kunnen worden in AWS. Verder ondersteunt Aruba Orchestrator nu ook direct automatische “one-click”-implementatie van EdgeConnect SD-WAN in AWS VPC’s. Deze nieuwe automatische mogelijkheid is naadloos geïntegreerd met EdgeConnect’s zero-touch provisioning workflow en vereenvoudigt het implementatie- en inbedrijfstellingsproces voor oplossingen met Cloud WAN.

“De recente integratie met AWS Cloud WAN is een echte game changer voor organisaties die optimaal gebruik willen maken van flexibiliteit en operationele complexiteit willen verminderen terwijl de security-posture binnen hun cloud-centric WAN-implementaties versterkt wordt”, zegt David Hughes, Chief Product en Technology Officer bij Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise. “Integraties zoals deze spelen een belangrijke rol voor Aruba ESP door edge-to-cloud-security mogelijk te maken voor organisaties die een Zero Trust SASE-beleid voeren. Tegelijkertijd maximaliseert het keuze en flexibiliteit.”

De beschikbaarheid van deze oplossing wordt verwacht in 2022. Voor meer informatie, bezoek de website: https://www.arubanetworks.com/partners/technology-partners/aws-solutions/

Over Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise
Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, is de wereldwijde leider in veilige, slimme edge-to-cloud netwerkoplossingen die AI gebruiken om het netwerk te automatiseren, terwijl ze gegevens gebruiken om krachtige bedrijfsresultaten te behalen. Met Aruba ESP (Edge Services Platform) en As-a-Service-opties, kiest Aruba voor een cloud-native aanpak om klanten te helpen aan hun eisen op het gebied van connectiviteit, veiligheid en financiële eisen te voldoen. Over de hele campus, in elke sector, elk datacenter en elke remote-werkomgeving, waarbij alle aspecten van bedrade, draadloze LAN, en wide area networking (WAN) aan bod komen.

Ga voor meer informatie naar www.arubanetworks.com en volg ons voor realtime updates op Twitter, Facebook en LinkedIn voor de laatste technische discussies over mobiliteit en producten van Aruba kunt u terecht op Airheads Community via  community.arubanetworks.com.