Industry Wire

Geplaatst door Atos

Atos uitgeroepen tot leider in IoT-services door wereldwijde analist NelsonHall

Amstelveen, 27 juli 2017 – Het internationale onderzoek- en adviesbureau NelsonHall heeft Atos als leider uitgeroepen in haar meest recente NEAT-analyse van Internet of Things (IoT). Bovendien staat Atos volgens de marktanalyse van NelsonHall op een derde plaats in Europa als het gaat om marktaandeel. Leiders worden in het rapport gedefinieerd als ‘leveranciers die in vergelijking met andere partijen een groot vermogen hebben om onmiddellijke voordelen te bieden en de mogelijkheid om snel in te spelen op nieuwe behoeften’.
 
De analyse van NelsonHall NEAT is gebaseerd op een beoordeling van 23 van de meeste vooraanstaande leveranciers van IoT-dienstverlening. Atos is uitgeroepen als ‘leider’ in beide categorieën. Hierbij wordt gekeken naar het ‘vermogen om onmiddellijke voordelen te bieden’ en hun ‘vermogen in te spelen op toekomstige ontwikkelingen’.
In haar marktanalyse (1) voorspelt NelsonHall dat de IoT-markt met 26 procent per jaar zal groeien naar een totale waarde van 6,4 miljard dollar in 2021. Deze groei wordt vooral veroorzaakt door de versnelling van B2B-verkopen: van connected cars tot smart manufacturing en smart logistics. Volgens onafhankelijk onderzoek (2), verwacht bijna 90 procent van de bedrijven dat zij zich in 2020 vooral kunnen onderscheiden met door data gedreven inzichten.
Via Atos Codex – het Atos-merk voor geavanceerde analyses, het Internet of Things en cognitieve oplossingen –  beheert en beveiligt Atos de volledige IoT-waardeketen: van connected devices en computing tot datacenters. In samenwerking met een uitgebreid IoT-partnersysteem zorgt Atos voor goed functionerende processen, innovatieve tooling en automatisering. Deze IoT-services zijn gebaseerd op de connectiviteit en platforms die worden geleverd door Worldline – een bedrijfsonderdeel van Atos – in combinatie met platforms van partners, zoals Amazon Web Services en Microsoft Azure en hoogwaardige zakelijke analytische oplossingen. Dit stelt klanten in staat om hun data op een veilige manier om te zetten in aantoonbare toegevoegde waarde in elk marktsegment.
Het rapport van NelsonHall identificeert de volgende sterke kanten van Atos op het gebied van IoT-services:
  • Sterke IoT-consultingdiensten met als doel om snel toegevoegde waarde te leveren.
  • Breed end-to-end IoT-aanbod – inclusief strategie, consulting, bouw, beheer en beveiliging – ter ondersteuning van de digitale transformatie van klanten.
  • Uitgebreide klantenbasis in IoT, met referenties van cases in verschillende geografische regio’s en industrieën (inclusief verzekeringen, fleet management, connected cars, connected home, smart cities, Industry 4.0, telecom, nutsbedrijven en media).
“Atos’ positie als leider in onze IoT-services NEAT-evaluatie is het resultaat van haar omvangrijke IoT-aanbod en haar uitstekende consulting-kwaliteiten ”, zegt Dominique Raviart, IT Services Practice Director van NelsonHall.
“We zijn trots op deze erkenning als leider in IoT-services door NelsonHall. In combinatie met onze rangschikking op basis van marktaandeel in Europa weerspiegelt dit ons vermogen onze klanten te ondersteunen met de noodzakelijke services, technologie en vaardigheden om hun processen op effectieve wijze te beheren en waarde te genereren. We werken nauw met onze klanten samen om hun digitale transformatie te versnellen en ervoor te zorgen dat zij het maximale uit hun data halen”, vertelt Dominique Grelet, Global Head van Atos Codex bij Atos.
Atos Codex is een belangrijke pijler van de Digital Transformation Factory van Atos om zakelijke transformaties mogelijk te maken. Voor meer informatie: https://atos.net/en/solutions/atos-codex-insight-driven-outcomes.
(1) Nelson Hall IoT-services, Dominique Raviart, mei 2017
(2) The Future Belongs to Those Who Monetize and Maximize their Data, onderzoek in opdracht van Atos, oktober 2016
Over Atos
Atos is toonaangevend in digitale transformatie met een pro forma jaaromzet van 12 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 100.000 collega’s in 72 landen. Het is de Europese leider in Big Data, Cybersecurity, High Performance Computing en Digital Workplace. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten Cloud diensten, Infrastructuur & data management, Business & platform oplossingen, en transactiediensten via Worldline, de Europese leider in de markt voor betaaloplossingen en transactiediensten. Met haar diepgaande technologische expertise en kennis van industriële sectoren ondersteunt zij klanten in de volgende marktsectoren: Defensie, Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg, Manufacturing, Media en Nutsvoorzieningen, Publieke Sector, Retail, Telecom en Transport. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen en opereert onder de namen Atos, Atos Consulting, Atos Worldgrid, Bull, Canopy, Unify en Worldline. Atos SE (Societas Europaea) staat genoteerd aan de CAC40 Paris stock index. atos.net/nederland
Over Atos Codex
Atos Codex is het Atos-merk voor hoogwaardige analyses, het Internet of Things en cognitieve oplossingen die bestaan uit methodologie, design labs, een open industrieel platform en hoogwaardige data-analyses. Zij biedt klanten een complete reeks van oplossingen en vaardigheden voor het ontwerp en beheer van digitale business-platforms. Atos Codex is een belangrijke pijler van Atos’ Digital Transformation Factory die de volledige datawaardeketen dekt en is gebaseerd op een sterk door de business gedreven benadering in plaats van uitsluitend te focussen op technologie.
Over NelsonHall
NelsonHall is de grootste wereldwijde onderzoek en analyse bedrijf – op het gebied van BPS en IT-diensten – met analisten in de de Verenigde Staten, de UK, en Continental Europe. Opgericht in 1998 neemt het bedrijf een globale aanpak voor de analyse van leveranciers en outsourcingmarkten, en wordt veel gerespecteerd voor de kwaliteit en de diepte van haar onderzoek. NelsonHall biedt ook een suite van “Speed-to-Source” -gereedschap, waaronder NEAT, die assistenten van de directeuren bijstaan ​​om tijd en geld te besparen, terwijl de kwaliteit van hun inkoopbeslissingen wordt verbeterd in de evaluaties van BPS en IT -diensten (http://research.nelson-hall.com/NEAT/).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht