Geplaatst door Clarity Commerce Solutions

Avonturenpark Hellendoorn kiest opnieuw voor ClarityLive for Amusement Parks voor horeca, ticketing en retail

Amersfoort/Hellendoorn, 16 mei 2011 – Avonturenpark Hellendoorn heeft opnieuw gekozen voor ClarityLive for Amusement Parks van Clarity Commerce Solutions Plc, leverancier van softwareoplossingen voor de retail-, hospitality-, leisure- en entertainmentsector. Met deze oplossing heeft het amusementspark zowel horeca als ticketing en retail geïntegreerd in één softwaresuite. Avonturenpark Hellendoorn kan hiermee profiteren van centrale promotiemogelijkheden en een prominente plaats van ‘multi-channel’ waarmee direct online verkopen kunnen plaatsvinden.

Avonturenpark Hellendoorn werd – samen met de andere parken van de Compagnie des Alpes-groep – begin dit jaar overgenomen door Laurent Bruloy en H.I.G. Capital France. Deels door autonome groei en deels door een dynamische externe groeistrategie wil de investeerder de groep parken versneld ontwikkelen. Daarmee is de behoefte aan een sterke integratie tussen de verschillende verkoopkanalen ook vergroot.

In de entertainmentsector draait alles om guest experience. Hoe positiever de gast zijn dagje uit ervaart, des te groter de kans dat hij meer uitgeeft en nog eens terugkomt. ClarityLive for Amusement Parks is speciaal ontwikkeld om inkomsten tijdens het gastbezoek te maximaliseren en herhalingsbezoeken te stimuleren. Clarity neemt met deze oplossing een leidende positie in binnen de wereldwijde pretparkmarkt met klanten zoals Six Flags, Universal Studio in Orlando, PARC Management en Merlin Enterprises.

Rudi de Clercq, directeur van Avonturenpark Hellendoorn: “We werkten al met ClarityLive, maar door de overname waren we genoodzaakt alle software kritisch te evalueren om te bepalen of de oplossingen nog wel aan de strengere eisen voldeden. De keuze is toen wederom op ClarityLive gevallen. De ervaring die Clarity Commerce Solutions heeft met amusementsparken is duidelijk zichtbaar in hun product.”

Michel de Beer, General Manager EMEA bij Clarity Commerce Solutions: “Naast Avonturenpark Hellendoorn hebben ook andere amusementsparken recentelijk gekozen voor ClarityLive. Bobbejaanland in België is met ingang van dit seizoen live gegaan en ook in Moviepark Germany in Duitsland is deze suite inmiddels operationeel. Met ClarityLive creëren deze parken een consistente verkoopomgeving binnen alle delen van het park.”

Clarity Commerce Solutions – Business Park ‘De Hoef’ – Hardwareweg 4 – 3821 BM Amersfoort
Tel: +31 (0)33 4546678, Fax: +31 (0)33 4546666

Over Clarity Commerce
De software van Clarity helpt retail-, leisure- en entertainmentbedrijven bij het binnenhalen en behouden van klanten. Door transacties efficiënter te verwerken en op te sporen worden problemen, zoals lange wachtrijen, trage klantenservice, het ontbreken van betrouwbare informatie en een slechte coördinatie van de verkoopkanalen, efficiënt opgelost.
Clarity ontwikkelt vernieuwende, frisse oplossingen voor zakelijke problemen, door haar expertise vanuit andere sectoren in te zetten. Dit biedt organisaties de middelen die zij nodig hebben om meer informatie te vergaren over en van hun klanten, een meer gecontroleerde bedrijfsvoering te voeren en de winst te vergroten. Clarity is opgericht in 1993 en het hoofdkantoor is gevestigd in Basingstoke, UK. De organisatie heeft klanten uit 22 verschillende landen, waaronder C1000, het Dolfinarium, de Dienst Binnenwaterbeheer Amsterdam en Walibi Holland in Nederland; Woolworths uit Zuid-Afrika; Coop Supermarkten uit Scandinavië; John Lewis en Coop Anglia uit Groot-Brittannië en Superdrug uit Canada. Voor meer informatie over Clarity: www.claritycommerce.com.