Bad en Body zet UNIT4 Store Promoter in voor conversie online naar winkelbezoek

De badkamer retailformule Bad en Body vervangt haar huidige website door het internetplatform UNIT4 Store Promoter. Met deze weboplossing van UNIT4 wil de sanitair specialist mensen, die zich oriënteren op een nieuwe badkamer, aanzetten tot winkelbezoek. Daarnaast moet het nieuwe internetplatform bijdragen aan verdere uitbouw van de naamsbekendheid van Bad en Body.
Consumenten oriënteren zich voorafgaand aan de aanschaf van een badkamer steeds vaker op internet, maar kopen uiteindelijk in de speciaalzaak. Met de UNIT4 Store Promotor kan Bad en Body, dat onderdeel uitmaakt van de Europese inkooporganisatie MHK Groep Nederland, consumenten online voorzien in de informatiebehoefte.
Bad en Body wil zijn vestigingen beter positioneren als lokale sanitair specialist. Dit was een van de redenen om te kiezen voor de Store Promoter. Dit platform biedt de mogelijkheid om de website aan te vullen met specifieke lokale content. De inhoud van de website is vanuit het hoofdkantoor eenvoudig te beheren, maar ook de vestigingen kunnen zelf hun specifieke lokale informatie bijhouden. Hiermee zijn aangesloten ondernemers in staat om effectief en flexibel in te spelen op de lokale wensen, terwijl het hoofdkantoor de marketingformule bewaakt. Door het intoetsen van een postcode zien bezoekers de promoties en aanbiedingen van een vestiging in de omgeving. Bad en Body gaat de UNIT4 Store Promotor ook inzetten voor het onder de aandacht brengen van sanitaire producten onder private label. Behalve de conversie van online naar winkelbezoek is het mogelijk om producten direct via de bestelservice te bestellen.
UNIT4 verzorgt de implementatie, het beheer en de hosting van het internet platform voor Bad en Body. Door het internetplatform als een SaaS-dienst af te nemen kan Bad en Body zich toeleggen haar kernactiviteiten en heeft ze geen omkijken naar het beheer van het platform.
Ivo Metz, commercieel directeur bij Bad en Body: “We gaan zwaar inzetten op de promotie van onze vestigingen als ‘lokale vakman’ waar mensen op basis van vertrouwen hun badkamer kunnen kopen. Uit onderzoek van het onderzoeksbureau voor de sanitairmarkt Qudata blijkt dat we een spontane naamsbekendheid hebben van twintig procent ondanks onze geringe marketinginspanningen van de laatste tijd. We willen onze bekendheid verder uitbouwen door een postionering als betrouwbare lokale specialist. Zeker in de tijd van een koeler economisch klimaat, kopen consumenten op basis van vertrouwen. De UNIT4 Store Promotor gaat ons hierbij zeker ondersteunen.”
Marco Buitenkamp, business unit manager UNIT4 Internet Solutions:
“In onze visie is e-commerce meer dan het starten van een webshop. Als je als organisatie vestigingen hebt, wil je dat mensen die zich online oriënteren, uiteindelijk in de vestiging hun aankoop doen. Een mix van vakmanschap, service en een goed product zijn dan doorslaggevende factoren die leiden tot een aankoop. De UNIT4 Store Promoter zorgt ervoor dat een oriënterende bezoeker wordt geconverteerd naar een vestiging. We zijn zeer verheugd dat Bad en Body vertrouwen heeft in onze visie. We zijn er van overtuigd dat UNIT4 Store Promoter Bad en Body maximale synergie geeft tussen de website en de vestigingen. Immers lokale herkenning van de winkel en de presentatie van lokaal aanbod spelen tegenwoordig ook op internet een onderscheidende rol.”
Bad en Body neemt de UNIT4 Store Promoter naar verwachting maart 2012 in gebruik.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.