Industry Wire

Geplaatst door Vlimse

Bakker Bart en Vlimse spelen in op het onverwachte gevoel van trek

Bakker Bart lanceert een gloednieuwe online videomarketingcampagne, waarmee het inspeelt op dat herkenbare moment waarop je plotseling door trek wordt overvallen. De campagne bouwt voort op “Trek? Bakker Bart.”, eind 2023 bedacht door reclamebureau Han Snel. Reclamestudio Vlimse heeft dit concept verder uitgewerkt in deze frisse en herkenbare videocampagne.

Herkenbare momenten en smakelijke oplossingen
De herkenbare scenario’s in de campagne laten zien hoe trek je op het meest irritante moment in de weg kan zitten. Gelukkig is er altijd een smakelijke oplossing binnen handbereik: het assortiment van Bartjes, super snacks en knabbelstengels biedt precies waar je trek om vraagt. De campagne introduceert een opvallend nieuw merkelement, gecombineerd met de herkenbare ‘maag-knor’, om die momenten nog levendiger te maken.

Breed bereik op online platformen
De online video-uitingen worden ingezet op platformen als Meta, TikTok, YouTube en de digitale kanalen van DPG Media. De campagne is gericht op een brede doelgroep van 18 tot 55 jaar. Mensen die regelmatig onverwacht trek krijgen en behoefte hebben aan een snelle, lekkere oplossing voor onderweg of thuis.

“Met deze campagne laten we zien dat we er altijd zijn als jouw redder in nood wanneer de trek onverwacht toeslaat. We brengen herkenbare momenten tot leven met een humoristische, frisse en eigentijdse aanpak. Daarmee willen we de merkbeleving versterken en ervoor zorgen dat Bakker Bart direct in je opkomt zodra die trek toeslaat,” zegt Cootje Loogman, Marketingmanager bij Bakker Bart.

“Bakker Bart is een vertrouwd gezicht dat opnieuw gezien mag worden. We bouwden voort op de bestaande regel en maakten het knagende trekgevoel hoorbaar en zichtbaar. Zo brachten we een herkenbaar, alledaags moment op een toegankelijke manier tot leven. Bakker Bart kreeg daarin de hoofdrol als oplossing – zonder het groter te maken dan het is. Lekker nuchter, zoals het merk zelf,” aldus Jeroen de Wit, founder van Vlimse.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht