Industry Wire

Geplaatst door iProspect

Bakker Hillegom kiest voor iProspect

Na een uitvoerige bureau-oriëntatie heeft Bakker Hillegom besloten zijn online marketingactiviteiten onder te brengen bij iProspect. iProspect zal werkzaamheden uitvoeren op het gebied van Insights, SEO, PPC en Conversie Optimalisatie.

Bakker Hillegom is de grootste tuinspecialist van Europa en heeft onlangs een ambitieuze digitaliseringsstrategie ingezet. In de eerste fase ligt de focus op kernmarkten in Zuid- en West-Europa, waaronder Nederland. In een later stadium zal het vizier gericht worden op de rest van Europa.

Paul Geraeds, CEO van Bakker Hillegom, zegt over de keuze voor iProspect: “Bakker werkt in 19 Europese landen exclusief voor de eindconsument. De huidige consument oriënteert zich, ook voor de tuin, steeds meer online. Hierdoor is het voor Bakker van belang om Pan-Europees een online dominantie op search te hebben. iProspect heeft zowel de specifieke kennis als de tools in huis om dit voor ons in te vullen. Hierbij is het voor ons cruciaal dat zij maar liefst 15 nationaliteiten binnen hun kantoor Amsterdam hebben wat korte lijnen waarborgt.“

Mark van Dijk, Managing Director van iProspect in Nederland, over de samenwerking met Bakker Hillegom: “De tuinbranche heeft nog grote stappen te maken in e-commerce. De ambitie van Bakker is dan ook groot. Door de samenwerking en het creëren van synergie tussen de verschillende disciplines willen we deze ambitie waarmaken en het meest optimale resultaat leveren. Onze specialisten kijken ernaar uit samen met Bakker deze weg in te slaan.” Over Bakker Hillegom

Bakker Hillegom is in 70 jaar met een omzet van 130 miljoen euro uitgegroeid tot de grootste online tuinspecialist van Europa. Als marktleider op het gebied van groenproducten per post exporteert het bloembollen, planten, zaden en tuinaccessoires naar 19 Europese landen, rechtstreeks naar de eindgebruiker. Nagenoeg alle groenproducten komen van Nederlandse bodem. Vanuit het hoofdkantoor in Lisse – in het hartje van de bollenstreek – zorgen ruim 150 vaste medewerkers en 500 seizoenmedewerkers voor de verzending van 4 miljoen bestellingen per jaar. Door een uitgebreid en snel logistiek proces kunnen alle groenproducten zo vers mogelijk

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht